Home » Investeerimine: raha sinu eest tööle » Esteetiline disain paneb riskantsemalt investeerima?
     

Esteetiline disain paneb riskantsemalt investeerima?

Sattusin jällegi kuulama ühte põnevat uurimust, kus avastati, et self-affirmation (kuna head eestikeelset sõna ei tea, siis rakendan siin ja edaspidi inglisekeelset) ehk enda enesekindluse niiöelda aktiveerimine aitab raha säästa.

Säästmine tekib sellest, et inimesed, kes tegid self-affirmationit ei tundnud enam vajadust osta esteetiliselt ilusaid asju. Teisisõnu, nad olid rahul ka odavamate asjadega, mis täitsid sama funktsiooni.

Kui arvestada, et propaganda ja avalike suhete pioneeri Edward Bernays ajast saati on turunduses rõhutud emotsionaalset puudujääki, siis kõlab see igati loogiliselt.

Inimesed, kes tunnevad end ebakindlalt, näevad suuremat vajadust esteetiliselt ilusate asjade järele, et oma enesekindlust suurendada. Eriti juhul, kui reklaamsõnumid väidavad, et need asjad seda teevad.

Teised uurimused on näidanud ka seda, et esteetiliselt ilus disain omab sarnast mõju, nagu self-affirmation.

Esteetiline ilu paneb riskantsemalt investeerima

Nende uurimuste käigus on avastatud, et nii self-affirmation kui ka esteetiliselt ilusad asjad panevad inimesi riskantsemaid investeerimisotsuseid tegema.

Ühe uurimuse käigus näiteks anti inimestele lugeda sama ettevõtte IPO teksti. Esimesel grupil oli tekst ühtmoodi disainitud ja teisel ilusamalt, muud vahet tekstidel ei olnud.

Peale selle ülesande sooritamist anti uuringus osalejatele teine ülesanne, kus nad pidid otsustama, kas nad teeksid riskantsema investeeringu, kus on võimalik suuremat tulu teenida või vähemriskantse investeeringu.

Ilusama disainiga IPO teksti lugenud inimesed kippusid rohkem investeerima riskantsesse võimalusse.

Põhjus, miks see nii on, tundub olevat see, et enesekindlad inimesed on avatumad argumentidele. Nad kuulavad argumendid ära ja seetõttu tundub, et neid on lihtsam riskantsemalt investeerima mõjutada.

Sinule kui investorile võiks see tähendada seda, et kui sa teed investeerimisotsuseid, siis võiksid kogu info võimalusel lihtsalt teksti kujul läbi töötada ja vältida hästi disainitud materjale.

Sinule kui ettevõtjale võiks see olla veelgi üheks heaks argumendiks, miks peaksid oma tooted või müügimaterjalid võimalikult ilusalt disainima.

Kui ajas tagasi mõtled, kas ilu on sind pannud millessegi riskantsesse investeerima?

Kuidas saaksid tulevikus hoolitseda selle eest, et sellised kõrvalised asjad su investeerimisotsuseid liigselt ei mõjutaks?

Hoia end RahaFoorumi tegemistega kursis:

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga