Home » Ettevõtlus » Kuidas müüa ja kuidas mitte ehk kuidas pood kaotas €600
     

Kuidas müüa ja kuidas mitte ehk kuidas pood kaotas €600

Eelmise aasta lõpus hakkas minu väga vana arvuti juba oma kiirusega (õigemini aeglusega) tõsiselt tööle jalgu jääma. Peaaegu mitte midagi ei saanud teha, ilma et ei peaks arvuti järel üleliigselt ootama.

Ühel hetkel sai mul sellest küll ja otsustasin endale uue arvuti näol sünnipäevakingituse teha. Selle käigus aga kogesin midagi sellist, mille kohta mõtlesin, et sellest võiks blogipostina praegustele ja tulevastele ettevõtjatele kasu olla.

Kuidas mitte müüa

kuidas mitte müüa

Pilt: Hayeses

Kuna eelmine arvuti sai soetatud juba päris mitu head aastat tagasi, siis oli tükk tööd, et välja uurida, milliste näitajatega masin minu vajadustele vastaks. Tänu tehnikasõprade abile leidsin lõpuks ka endale sobiva isendi, mis oli ka minu plaanitud eelarve raames.

Saatsin arvutipoele kirja, et minu vajadustele vastab selline arvutikomplekt, kuhu võiks kuuluda minu väljavalitud videokaart ning uurisin, kas selline kombinatsioon oleks võimalik.

Kõigepealt sain vastuseks, et teoreetiliselt saab nii, kuid minu soovitud tooteid laos ei ole ja peaksin midagi laos olevatest valima. Kaks päeva hiljem sain uue kirja, kus oli välja toodud paar uues nimekirjas olevat arvutikomplekti. Samas ei vastanud need minu seatud nõudmistele videokaardi osas ning minu soovitud videokaart neile mudelitele ei sobinud.

Minu kirja peale, kus küsisin, milline videokaart sobiks, sain vastuseks, et tuleks valida mõni laos olevatest

Alles peale seda, kui küsisin otse, et kas nad oskaksid mulle soovitada arvutit, mis minu vajadustele vastaks (kas tõesti peab ostja tehingut peale suruma?), saadeti link ühele arvutile, mis enam-vähem tundus sobivat.

Kogu see kirjavahetuse protsess võttis aega 2 nädalat. Selle käigus jõudsin juba selle teenusepakkuja suhtes enam mitte kõige positiivsema arvamuse välja kujundada, sest ta tegi enda käest ostmise minu jaoks mõttetult tülikaks. Seetõttu võtsin ka ette hinnavaatluse ja avastasin, et sama mudelit saaksin mujalt soodsamalt.

Kuna aga kaks nädalat on päris pikk aeg, siis lõppkokkuvõttes lahenes asi hoopiski sedasi, et selle aja jooksul olin juba jõudnud ennast pisut arvutimaailmaga uuesti kurssi viia ja paari arvutisõbra abiga otsustasin omale ise eraldi jupid välja valida.

Sain sama raha eest päris palju parema masina, väikese meisterdamise projekti ja tõenäoliselt olen oma ostuga ka tänu IKEA efektile omajagu rohkem rahul. See pood jäi igatahes €600 eurost ilma.

IKEA efekti mõju

Kuidas sellises olukorras müüa

Kui nüüd seda olukorda natukene analüüsida, siis tegelikult on tegemist ühe lihtsaima kliendiga üldse, kellele müüa.

Oma esimeses kirjas andsin juba arvutipoele otseselt teada:

  1. Et soovin osta arvutit.
  2. Milline minu vajadustele vastav minimaalse võimsusega arvuti olema peaks.
  3. Et hea kogemuse korral ostan neilt lähitulevikus ilmselt ka sülearvuti.

Sellises olukorras on sinul kui ettevõtte omanikul teada kliendi huvid ja vajadused. See teeb müügi väga lihtsaks, kui sa tõesti tahad müüa.

Kui sa ei saa kliendile pakkuda päris seda, mida ta küsis, siis paku võrdset alternatiivi. Antud juhul oleks võinud olla esimeses vastuskirjas see sama info, et seda konkreetset mudelit laos ei ole ja siis soovitus 2-3 alternatiiviga, mis vastavad minu vajadustele (juhul kui endal ei ole võimalik sellist pakkumist teha, paku kasvõi konkurendi toodet).

Sellisel juhul on minul kui kliendil sinuga igal juhul positiivne kogemus. Ma ei pea hakkama jälle enda pead vaevama ja uurima, mis oleks umbes samaväärne ning kas sinu poes on see saadaval. Sina peaksid olema enda valdkonnas ekspert, keda saan usaldada.

Samuti ei ole mul põhjust konkurendi juurde minna, kui ma sinu käest sedasi mugavalt asja kätte saan ja ei pea liigselt mõtlemisaega võtma ega ostmisega vaeva nägema.

Lühidalt, kui klient soovib osta, siis tee see talle võimalikult lihtsaks ja mugavaks.

Kas oled kogenud mõnda sarnast olukorda, kus oleksid tahtnud osta, aga ettevõtte töötajad ja müügiinimesed sind tagasi hoidsid? Vahest oled kunagi ka enda ettevõtmiste juures sarnast viga teinud? Kuulaks hea meelega teie kogemusi ja kommentaare.

2 Comments

  1. Comment by tom:

    Vahel jah jääb mulje, et firma polegi huvitatud oma toote müümisest ??? Ja mis k]ige imelikum, seda ei juhtu mitte ainult Eestis. Mul kah sarnane kogemus http://ttlogi2.blogspot.ca/2012/12/lenovo-y580-ehk-lugu-kuidas-dell.html

Jaga oma arvamust!