Home » Maksmine internetis » Kuidas osta kaupa, mida välismaa internetipood müüb?
     

Kuidas osta kaupa, mida välismaa internetipood müüb?

Globaalsed e-poed nagu ASOS, Amazon, eBay ja paljud teised on rohkem populaarsust kogumas ka Eestis. Välismaa internetipood võib müüa asju märksa odavamalt kui Eestis.

Kui varasemalt teostati oste läbi erinevate vahendajate, kes kandsid tellimisega seotud riske, siis nüüd on trend muutumas – krediitkaardid on laialt levinud ning inimesed tellivad kaupa ise. Suurt rolli mängib kindlasti ka see, et e-poed on üha rohkem hakanud oma kaupa toimetama Eestisse ning ka transpordikulud ja keerukus on vähenenud.

Internetipood nõuab krediitkaarti ja aega.

internetipood ja SEB virtuaalkaartinternetipood aktsepteerib krediitkaarteKrediitkaartidele on juba täna olemas mitmeid alternatiive, näiteks SEB virtuaalkaart või Swedbanki krediitkaardi tunnustega pangakaart, mida e-poed aktsepteerivad. Varasemalt jäid odavama ja laiema tootevalikuga netipoed kättesaamatuks just maksevahendite puudumise tõttu.

Aja olulisus seisneb selles, et parima hinna ja kvaliteedi suhte saamiseks tuleb üsna palju internetis ringi vaadata. Oluline on vaadata läbi erinevad ostukeskkonnad, võrrelda hindu, transpordikulusid ning lugeda ülevaateid teiste ostjate poolt, et leida sinu jaoks sobivaim internetipood.

Postikulud ja taustauuring

Paljud e-poed saadavad kaupa Eestisse tasuta, alati tasub alustada just nendest. Kui sobivat toodet ei leia, siis on mõistlik otsingumootorite kaudu edasi otsida.

Sobiva toote leidmisel tuleb alati teha kiire taustauuring e-poe usaldusväärsuse kohta. Google-isse tuleb teha mõned päringud stiilis “Is MÜÜJANIMI safe?“ või “Is buying from MÜÜJANIMI safe?“.

Üldine reegel on see, et usaldusväärsete müüjate kohta leidub internetis infot ja nad ei varja ennast. Reeglina omab usaldusväärne internetipood ka vastavat tagasisidet. Ettevaatusega tuleb suhtuda siis, kui e-poe kohta tehtud päringute tagasiside on negatiivne või puudub täielikult.

Tollimaksud ja e-poe tagasisaatmise tingimused

Oluline temaatika on tollimaksud ja transpordikulud. Reeglina ei lisandu Euroopas asuvast epoest kaubale tollimaksusid ega muid tasusid, tuleb vaid tasuda transpordikulud. Väljastpoolt Euroopat tellides võivad tihti lisanduda tolli- ja käibemaks, mis kokku moodustavad ca 30% toote hinnast ning välismaalt internetist tellimine võib seetõttu muutuda rahaliselt mittetasuvaks.

Tähelepanu tuleks pöörata ka tagasisaatmise tingimustele ja võimalikkusele. Saadetud kaup võib transpordi käigus viga saada või näiteks riiete puhul võivad suurused erineda sellest, mida igapäevaselt kantakse. Osad e-poed katavad ise tagasisaatmise ja ümbervahetamise kulud, kui viga on nende süül tekkinud. Näiteks saadetakse vale toode, soovitust teist värvi või tellimusest erinevas suuruses. Kahjuks leidub ka e-poode, kus tagasisaatmise rahaline kulu on väga suur ning sellega pole mõtet tegeleda.

Kindel õppetund on see, et ümbervahetamiseks tuleb palju suhelda inglise keeles, nii maili kui Skype-i vahendusel ning olla ise pealetükkiv, sest suur e-pood lahendab samaaegselt tuhandeid analoogseid situatsioone. Kahjuks tuleb ära märkida, et osad netipoed ei võimalda tagasisaatmist ning seda tuleks igaks juhuks kindlasti enne järele uurida.

Mida öelda kokkuvõtteks?

Internetist tellimine ei ole keeruline, kuid tihti ajamahukas. Võimalus tellida riideid, jalanõusi, tööriistu jms palju odavamalt kui turuhind on vägagi võimalik. Üldine reegel on see, et mida rohkem enne tellimist uurimistööd teha, seda väiksem on tõenäosus, et midagi peaks ebaõnnestuma ja seda paremate pakkumistega netipoed võid leida.

Oluline on veel tähelepanu pöörata andmete õigsusele ja olla valmis, et kaup ei saabu väga ruttu ning lubatud tarneajad võivad hilineda. Seetõttu ei ole põhust paanikaks kui lubatud 10 päeva asemel pole kaup veel 11-ndal päeval kohal.

Hoia end RahaFoorumi tegemistega kursis:

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga