Home » Investeerimine: raha sinu eest tööle » Pakun tööd – kas tahad?
     

Pakun tööd – kas tahad?

Pakun tööd. Sinu ülesanne on müüa e-töötuba inimestele ja iga müügi pealt teenid teatud protsendi endale.

Kui müüd rohkem, saad kõrgemale tasandile ja saad suurema protsendi omale tasuks.

Muidugi selleks, et sa saaksid minu heaks töötada, pead kõigepealt ostma 5 e-töötuba omale varuks, et neid edasi müüa ning igakuiselt maksma €70 tasu edasimüügiõiguse eest.

Lisaks pead esimese nädala jooksul läbi helistama kõik oma sõbrad ja tuttavad ning neile seda salamisi mõne kavala nipi abil müüma. Veel parem, sebi nemad ka müüma, sest siis teenid nende pealt ka omale raha ja võid ühel hetkel ise jalad seinale visata ja uue ferrariga Tallinna auklikel tänavatel ringi kihutada.

Mõned kavalad nipid, kuidas neid inimesi enda juurde meelitada:

  • kutsu nad kohvile
  • räägi, et sul on üks äriprojekt ja soovid nendega seda arutada, sest nad on arukad inimesed
  • pane töökuulutus tööportaalidesse ning paku vaba graafikuga hästitasustatud tööd

Kui inimene juba kohal on, siis saad sujuvalt seda ideed tunnikese või kaks maha müüa. Ilmselt nii kaua ei pea, sest idee on hea ja küll nad nõus on.

Kas tuled tööle? See on harukordne võimalus teha tööd ja maksta selle eest ka tööandjale raha, et saaksid seda tööd teha.

Tähelepanelikud ehk said juba aru, et kirjeldasin praegu tüüpilist võrkturundusskeemi ideed.

Siiamaani tuleb ikka neid jaburaid võrkturunduse skeemide pakkujaid kusagilt täiesti ootamatust kohast oma üligeniaalset võimalust pakkuma. Mitte ei saa aru, miks inimesed tahavad teha tööd, et müüa midagi, mida keegi ei taha ja maksta selle eest veel peale ka…

Minu pakkumise puhul on vähemalt toode olemas, nii et äkki oleks isegi hea ja töötav idee. Kui ma neid võrkturundusskeeme kuidagi salliks 🙂

Aga oskab keegi öelda, miks inimesed on nõus tööandjale maksma selle eest, et nad saaksid nende heaks tööd teha?

Hoia end RahaFoorumi tegemistega kursis:

6 kommentaari

  1. Comment by Tauri:

    Ma ei saanud praegu sellest postitusest aru…

    Kas see on reaalne tööpakkumine või naerad iseenda üle? 🙁

    • Comment by Taavi Pertman:

      See oli kriitika võrkturundusskeemide ja inimeste pihta, kes on nõus maksma raha selle eest, et nad võiksid müüa mingit ülehinnatud ja sageli ulmeliste lubadustega toodet teistele.

      Üldiselt nagu ei minda töövestlusele ja ei maksta tööandjale töötamise õiguse eest raha, aga MLM on millegipärast nagu Tom Sawyeri lugu, kus poisid tasusid selle eest, et saaksid aeda värvida…

      Tundub, et vist ei tulnud eriti hästi see kriitika siiski välja, kui segaseks jäi.

  2. Comment by Mait:

    Ei, väga hea postitus. Suvel helistas mullegi ühe sõbra ema ja palus tungivalt võtta tunnike aega, et “kohvile” (ei, mitte sellele “kohvile”) tulla ja ühte “superhead äriprojekti” arutada. Nuh, vähemalt kohv, koogikesed ja värske puuvili oli täitsa olemas ja sõpradega (kelle ta palus ka kohe kaasa võtta, ükstapuha kui huvitatud nad olid) sõime-jõime nad kõik ka kiiresti ära, aga kes ei tahtnud õhtut lõpetada, oli see Amway onuke, kes rääkis ilusat ümmargust juttu, kuidas Amway on maailmaparandaja ja varsti kõik inimesed ainult sealt oma igapäevakaupu ostma hakkavadki. Et kõik on seal nii maru odav (lubaduste järgi üle 30% odavam, kui minu igapäevane ostukorv), ainult et alustamiseks pead x summa maksma, siis igakuiselt ka mingi x summa et Network21 liikmest mingid hüperboonust saada jne jne jne… Varsti siis kanname armanit ja sõidame Audi S4ga nagu tema sinna tuli.
    Fakt oli aga see, et üks sõber hankis tutvuste kaudu välja Amway toodete hinnakirja ja kiire hinnavõrdlus näitas tulemuseks ligi poole kallimaid kaupu, kui mina poest tavaliselt ostan. Jah, nad võivad olla ju mingid super-hüper-mega-gigahead ja tervislikud, aga miks peaks ma maksma 100% rohkem, kui odavam toode täidab minu vajadused?
    Sellele otsesele küsimusele jäeti tol õhtul sujuvalt vastamata…

    Jah, MLM töötab ilmselgelt suurepäraselt. Kuid vaid loetud inimestele, kellel on õnnestunud suruda jalg ukse vahele ja saada juhtivpositsioon. Ilus luuletus sellest, kuidas me kõik skeemiga liitunud võime x aja korda y töö eest saavutada sama postitsiooni ja lüüa selle saabutades jalad seinale, kus teised töötavad meie eest- on kahjuks reaalsusest üpris kaugele jääv helesinine soovunelm.

    Positiivne tolle kahe ja poole tunnisest jutus minu jaoks olid vaid märksõnad “finantsiline vabadus”, “oma aja peremees”, “kodus töötamine” ja mõned terminid veel, mille seostasin kiiresti Affiliate Marketingiga. Tänasin viisakalt kohvi ja näkside eest, sõitsin koju, olles enesekindlam, kui viimastel kahel aastal ja alustasin oma praeguse projektiga.

    Taavi on igatahes väga mõnusa näitega MLM olemuse kokku võtnud. Esimesi ridu lugedes oleks küll tahtnud juba RF lehe kinni panna, et mis jurandusega sa nüüd tegelema oled hakanud, aga õnneks lugesin posti ikka lõpuni 😉

    Mait.

    • Comment by Taavi Pertman:

      Kõige hullem on muidugi see, et need “hüved ja tervisele kasulikud mõjud” on peamiselt korralik muinasjutt.

      Samas, kui oled sellist raha maksnud, et selle programmiga liituda, siis tahad selle võimalikult suure tõenäosusega ka tagasi saada, nii et pead seda jama ka teistele ajama ning ühel hetkel ehk hakkad ka tõesti uskuma.

      Kunagi käisin poolkogemata Kyäni esitlusel ja seal räägiti ikka sellist ulmet kokku, et suure osa ajast oli kohe ilmselge, et jama ning päris mitmed asjad sai google abil selgeks, et räägitakse jama.

      Kõige hullem on ehk see, et selliste skeemidega müüakse ka mingeid ravimeid ja muud sellist kahtlast kraami, mida tõenäoliselt pole ka väga testitud.

      Nagu ühe järjekordse sellise promo alla kirjutasin kunagi:
      Üldiselt kipuvad sellised võrkturundusskeemid lõppema enamikule osalejatele tublide kahjumitega ja välja ka ei saa tulla, sest seda takistavad päris mitmed nähtused:

      1. Sunk cost bias – kuna pead sinna juba varakult investeerima päris arvestatavaid summasid, siis on sul väga raske loobuda millestki, kuhu oled juba nii palju panustanud. Mõtteviis on midagi sellist: “Kui ainult natukene veel panustan, siis tuleb edu.”

      2. Kongruentsus – inimestel on vajadus selle järele, et nende sõnad ja käitumine oleksid omavahel kooskõlas. Kuna MLM programmides pannakse sind kohe liitudes inimestele müüma, ilma et sa neid “kasusid” ise tundnudki oled, siis ühel hetkel hakkad sa endale nö valetama, et see asi ongi hea.

      Veelgi enam, kuna sa pead seda juttu kõigile oma sõpradele ja tuttavatele ajama, siis sa lihtsalt põhimõtteliselt pead seda uskuma hakkama, sest muidu oleksid ikka väga nõme inimene oma sõprade silmis.

      3. Sinu tutvusringkond koosneb MLM skeemis olevatest inimestest – kuna sa seda jama kõigile oma sõpradele üsnagi pealetükkivalt pakud (kuidagi pead oma raha tagasi ju saama, mis sa programmi alla oled pannud), siis ühel hetkel sul ei ole neid sõpru enam väga palju, kes sinuga aega tahaks veeta.

      Seda nähtust võib ilmselt igaüks täheldada, kellel mõni sõber/tuttav sellise skeemiga on liitunud. Esimene kord ehk lähed kohvile, aga järgmine kord nii entusiastlikult enam ei kipu minema peale seda varitsust, mis sulle korraldati.

      Muidugi kui su tutvusringkond koosneb selles skeemis osalejatest ja käid nendega väljas ja motivatsiooniüritustel jmt, siis tundubki, et tegemist peab hea asjaga olema, sest midagi muud ju polegi.

      Ühesõnaga, minu kõige suurem vastumeelsus nende skeemide kohapealt ongi see, et ükski müügimees nende puhul ei saa olla isegi mitte ligilähedaseltki objektiivne, sest:

      a) ta peab müüma, olenemata, kas sul on sellest kasu või mitte, muidu ta jääb nälga, sest see programm nõuab talt nende heaks töötamise eest raha (üsna jabur mõte kui natukene mõtelda selle üle…)

      b) müüjad ei ole enamikul juhul pakutava “toote/teenuse” kasusid tunda saanud, sest nad peavad müüma hakkama enne, kui on isegi seda arvestataval moel kasutada jõudnud…ühesõnaga, inimesed pannakse valetama omaenda sõpradele, tuttavatele ja isegi pereliikmetele

      c) enamikul juhul ei olegi mingit tõsiseltvõetavat toodet, vaid lihtsalt müüakse selleks, et enda alla teisi inimesi saada ja seeläbi lubatud “finantsilise vabaduseni” jõuda ja palmi alla puhkama minna

  3. Comment by M:

    Hei, hei – lihtsalt kiire tähelepanek, mille eest võrkturundaja oma tööandjale “peale maksavad” on FRANTSIISILUBA.
    Näide teisest frantsiisiärist:
    “Frantsiisi omandamise eest maksime 49 700 eurot sisenemistasu, ja seda teadmiste, tutvuste, õppimiskurvi lühenemise, kasumi kiirema tulemise eest,” ütleb Raude. (WSI Online)

    http://www.aripaev.ee/default.aspx?publicationid=31503ED6-39D4-4163-9D98-74AA1E3959CE&paperarticleid=7b274564-ed15-431b-88a7-62d6633d4a2b

    Eestis ei küsi ükski võrkturunus, sellist summat, kui küsib tuleks olla ettevaatlik!!!!
    Aga võrkturunduse äris makstakse selle eest, et keegi on sinu eest juba korda ajanud logistika, juriidilised pooled, pakutakse tugiteenust telefoni teel, keegi on isegi toote välja valinud ja valmis tootnud juba, millega sina, kui ärialustaja ei pea enam tegema.
    Mõned näited veel frantsiisiettevõtetest Eestis: McDonald’s, Neste, Subway jne.

    • Comment by Taavi Pertman:

      Frantsiis on siiski teine asi. See ei ole üles ehitatud selle peale, et peaksid enda alla leidma teisi inimesi, kes sinu käest frantsiisi võtaksid (seda minu teada ei saagi teha sisuliselt).

      Kindlasti leidub ka frantsiisi puhul muidugi kahtlaseid tegelasi, kes teenivadki ainult frantsiisiostjate pealt, aga sinu väljatoodud näidete puhul on siiski tegemist tuntud brändidega, kellel on oma toode, protsessid jne väljatöötatud ja frantsiisileping on ikka midagi teistsugust, kui võrkturundusskeemid.

      Samas lauses ma neid kahte küll ei nimetaks.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga