Home » Kodulehe tegemine » Eksperiment: Kaasturundus » Projekt: Niche site – Domeeni valik, on-page SEO, postitused/artiklid
     

Projekt: Niche site – Domeeni valik, on-page SEO, postitused/artiklid

See on järg eelmisele postitusele, kus ma rääkisin lahti “niche” lehe põhimõtte ja peamise keywordi leidmise.

Selles postituses räägin ma sellest, kuidas valida domeen ning kuidas leht Google “sõbralikumaks” teha. Lisaks seletan lahti millistele artiklitele/postitustele rõhku panna.

Domeeni valik

Mõned aastad tagasi (enne 2012a.) oli populaarne valida domeeniks “EMD” – exact match domain. Kui sinu peamine keyword oli ühtlasi ka domeeniks, andis see kõva “boosti” ka Googles. Näide: Sinu keyword on “how to start a business” ja sinu domeen on howtostartabusiness.com

Kahjuks/õnneks ei ole see enam niivõrd tähtis Googles hästi positsioneerimiseks. Tänane trend on valida midagi sellist, mida sa saaksid ka “brandida”. Näiteks kui su “niche” leht õpetab püsti seadma äri, siis oleks hea kui su domeen oleks lühike, tabav ja meeldejääv. See tõstab ühtlasi ka “returning visitors” arvu, aga ainult juhul, kui su leht on tõesti kasulik.

Head näited:

  • startupbusiness.com
  • businessadvisor.com
  • kickstartbusiness.com

… jne. Soovitan ka seda, et domeen lõpeks .com-ga. Kui .com pole vaba, siis võib võtta ka .net või .org

Hea oleks kui mõni osa keywordist oleks ka domeenis, kuid see pole väga tähtis (võib anda 1% – 2% edu teiste ees, kuid kasufaktor on suhteliselt väike).

Domeeni soovitan registreerida GoDaddys ja otsida Googlest ka vastavaid kuponge. Hea õnne korral võib saada .com domeeni omanikuks $1 – $2 dollari eest.

Hostingu soovitan esialgu võtta “shared”. Kõige odavamad variandid algavad $3 – $5 dollarist kuus. (N: Bluehost, Hostgator, Justhost)

on-page SEO

Lühidalt öeldes on “niche” lehe googles esiletõstimiseks vaja kahte asja: on-page SEO (sisu, lehe struktuur, sisemised lingid jne) ja off-page SEO (lingid, social shared jne). Keegi ei oska täpseid protsente tuua, kuid arvatavasti on on-page SEO tähtsus kuskil 25% ja off-page SEO tähtsus 75%.

Ma ei hakka pikalt on-page SEO-d lahti seletama, vaid toon välja põhilised (tähtsamad) komponendid. Lisaks sellele soovitan kindlasti uurida seda infograafikut: on-page SEO – backlinko

Homepage SEO:

Mina teen tavaliselt “niche” lehtedele staatilise esilehe. See tähendab seda, et homepage ei muutu kui lisatakse uusi postitusi/artikleid.

Selline näeb välja minu pealeht (homepage):

  • 600 – 2000 sõnaline sissejuhatus/tutvustus: Kui mu keywordiks on “how to start a business”, siis kirjutan põgusalt äri püsti seadmiseks vajalikke komponente (väga basic). Lisaks sellele lisan pealehele ka sisemisi linke minu teistele tähtsamatele postitustele/artiklitele ja samuti ka väliseid linke teistele tuntud ja lehtedele/artiklitele (aga teen nii, et nad avaneksid uues TAB-is).
  • Lisaks eelnevale, panen võimaluse korral ka paar pilti, video, lühikesepoolsemad paragrahvid jne. Kõige tähtsam on see, et külastajal oleks lihtne navigeerida, lihtne lugeda, saaks vajaduse korral vaid silmadega üle teksti lasta jne.
  • Selline “struktuur” on tähtis selleks, et külastaja oleks võimalikult kaua sinu lehel ja lisaks sellele vaataks/uuriks ka teisi sinupoolt valmistatud artikleid ja postitusi.
  • Keywordi panen pealkirja, paar korda sisu sisse ja piltide alt-tagidesse (n: how to create a website – choosing topic)

P.S: Teie ei pea seda sama meetodit kasutama, paljud blogijad ja webmasterid ei tee endale staatilise pealehtesi ja suudavad ikka (samamoodi) Googles rankida.

P.P.S: Ärge liiga palju keywordidele sisu sees rõhku pange. Kõige tähtsam on ikkagi see, et külastajal oleks hea lugeda ja tekst poleks kirjutatud mitte Googlele vaid reaalsele inimesele, kes su leheküljel ringi kolab.

SEO postitustele ja artiklitele

See on väga sarnane eelnevale jutule. Üldiselt soovitan kirjutada artikleid ja postitusi, mis on vähemalt 1500 sõna. See annab sulle eelise, et sa hakkad hästi positsioneerima ka keywordidele, millest sa enne võibolla teadlik polnud.

Selleks, et tänapäeval reaalseid linke saada, tuleks sul teha maailma parimat sisu. Mõned leheküljed positsioneerivad hästi ka siis, kui on vaid mõni “snippet” või väike tekstilõik, video või download link – kõik oleneb nišist, keywordist jne. Kui inimene tuleb sinu leheküljele keywordiga “Is Elton John gay?”, siis tahab ta saada kiiret vastust – 50 sõna on rohkem kui piisavalt. Kui aga inimene tuleb sinu leheküljele keywordiga “Elton John biography”, siis arvatavasti thunedaest sõnast väga ei piisa.

Kuhu keyword panna?

  • Pealkiri
  • Paar korda sisu sees

Mida veel silmas pidada?

Kindlasti tuleks teha “internal linkingut”, ehk linkida teistele sinupoolt eelnevalt kirjutatud artiklitele. Näide: Kui su blogipostitus õpetab leidma motivatsiooni oma äri tegemiseks, siis võid artikli lõppu panna:

“Once you have found the motivation to start your business, you can feel free to check my latest article titled “10 reasons to start a business“.

Paljud alahindavad seda, kuid reaalis on see väga hea võimalus tugevdada oma artikleid/kodulehte Googles ja sealhulgas suurendada ka “average time on site”.

Power paged

Kindlasti tuleks niche lehele teha paar nn. “Power page”. Need on sellised leheküljed, mis meelitavad linke ja mis lähevad peale “linkeratidele” (inimesed, kes annavad linke heale sisule).

Lühidalt öeldes peaks “power page” olema sinu nišis mingi hea tutorial/õpetus. Või siis infographic, comparison chart jne… Midagi väga head, huvitavat ja sisukat.

Mõned näited headest power pagedest:

http://socialtriggers.com/perfect-blog-post/ (blogging niche)

http://www.nerdfitness.com/blog/2010/10/04/the-beginners-guide-to-the-paleo-diet/ (fitness niche)

http://www.quicksprout.com/the-advanced-guide-to-link-building/ (SEO niche)

Need leheküljed on tähtsad just linkide saamiseks. Keegi ei taha linkida igavatele postitusele, mida on terve internet täis (N: 5 ways to lose fat, Top 10 SEO strategies, 5 common mistakes when building a website jne). Need artiklid on head küll sinu kuulajaskonnale, kuid linke nendele nii kergelt siiski ei saa.

Miks neid ikkagi vaja on?

Oletame et sul on amazon affiliate leht. Kes lingiks mõnele laptopi “review-le”? Võibolla 1-2 inimest 1000st ja ka siis peaks see ÜLIMALT hea review olema.

Aga, sa võid teha vabalt ühe postituse “How laptops have changed the world” või siis “How laptops have been improved over the years”. Nagu arvata võib, on sellisele postitusele palju kergem linke saada kui “Sony Vayo X348 review”.

Ma ise ei ole niivõrd amazon affiliate lehtede fänn, aga kui keegi peaks midagi selles valdkonnas tegema, siis tuleks selle peale kindlasti mõelda.

Kvaliteet vs kvantiteet

Kui teed artikleid või postitusi, siis pea meeles seda: Tähtis pole mitte artiklite arv vaid kvaliteetsete artiklite arv. Kvaliteetsed artiklid on need, mis saavad social sharesi, linke, kommentaare jne. Seega pigem investeeri 10 päeva mõnda väga heasse blogi postitusse kui 10 päeva 10le erinevale postitusele.

Lisaks power pagedele on soovitav teha ka mõned artiklid, mis “targetivad” teisejärgulisi keyworde.  Oletame, et sinu lehekülje põhi keywordiks on “blogging tutorials”. Seljuhul oleks patt jätta kasutamata sellised keywordid nagu “blog post ideas” – 3300 otsingut kuus või “how to get traffic to your blog” – 3000+ otsingut kuus.

AGA, selliseid postitusi on ju terve Google täis – kuidas minu oma parem oleks? Lihtne, tee need ülimalt sisukaks ja huvitavaks ka “kõike näinud” blogijale. Selle asemel et kirjutada paar blogi postituse ideed, võiksid teha “200 blog post ideas” ja “how to get traffic to your blog” võiksid teha “The ultimate guide to get traffic to your blog” – näide siin. See ei ole otseselt küll “power page” aga see on teistest analoogsetest artiklitest palju sisukam ja sellele on võimalik väga palju häid linke saada.

Mida veel?

  • Kui plaanid teha “niche” lehte WordPressiga (soovitan), siis tuleks kindlasti tõmmata Yoast SEO plugin. Siin on õpetus selle kasutamiseks.
  • Mida unikaalsem lehe disain, seda parem.
  • Kui julged, ühenda oma leht Google+ accoundiga.
  • Ära unusta teha “About me” ja “Contact me” lehekülge.
  • Kui tahad logosi/bannereid – kasuta fiverrit (Umbes $5 ühe logo kohta).
  • Ära unusta social share nuppe.
  • Võimaluse korral tee oma leht võimalikult kiireks, õpetus siin.

Järgmises postituses räägin teile kuidas linke saada, mis on ühtlasi ka kõige tähtsam lehekülje “rankimiseks”. Aga selleks, et linke saada, proovi teha esialgu 1 power page. Samuti proovi jätta oma leheküljega inimestele mulje, et see ei ole mõeldud pelgalt raha teenimiseks vaid inimeste harimiseks/informeerimiseks või lihtsalt oma arvamuse avaldamiseks.

Kui kellegil on juba “niche site” olemas või alles ehitamisjärgus, siis võin anda ka omapoolse hinnangu ja soovitusi.

Hoia end RahaFoorumi tegemistega kursis:

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga