Categories
Tulude suurendamine: ettevõtlus, lisatöö, produktiivsus

Projekt: Niche site

Selles blogipostituste seriaalis näitan ma Teile kuidas ma ehitan endal “niche” lehe ning panen ta endale raha teenima – passiivselt.

Kõik huvilised võivad seda case-study ise järgida ning küsimusi esitada. Üritan alati võimalikult täpselt ja vastavalt oma teadmistele vastata.

Selleks, et teha see natukene “huvitavamaks” on mul plaanis panna veebileht teenima vähemalt 976euri kuus, mis on ühtlasi ka keskmine brutokuupalk Tallinnas. Seoses sellega, et ma arvestan oma sissetulekut “niche” lehtede pealt dollarites, olen ma selle 976euri konverteerinud ümber dollariteks, mis teeb umbes-täpselt 1300 dollarit.

Selleks, et ennast ja teisi natuke motiveerida, mõtlesin mida ma saan $1300/976 euri eest:

  • A) Korteri üürida kesklinnas, süüa osta ning kütuse autosse
  • B) Mõne kõvema laptopi
  • C) iPhone 5S

jne…

Kuna ma olen suhtelist aktiivne tegelane välismaistes foorumites, siis on ka mul kahjuks/õnneks tekkinud inglisekeelsed väljendeid, mida on pea võimatu eestikeelde ümbertõlkida. Kui mõni termin või mõiste jääb arusaamatuks siis võib küsida.

Mida tuleks täpsemalt teha?

Kõigepealt tuleks valida üks teema/topic, millest sa oskaksid kirjutada või kaasa rääkida. Soovitan siinkohal teha brainstormimist ja võimaluse korral leida endale 5-6 teemat millest siis seejärel valida välja üks.

Kuna ma olen eelnevalt seadnud üles paar veebilehte, mis õpetavad blogide ja veebilehtede üles-seadmist, siis otsustan ka selle leha teha nö. “do it yourself/internet/computer” valdkonnas.

Täpsemalt hakkan ma inimesi õpetama endale veebilehtesi tegema. Teatavasti küsivad veebidisainerid ja muud “veebimeistrid” lihtsate WordPressi lehtede eest üüratuid summasi. Toon siinkohal ka mõned näited:

  • Art Media – Alates 200eur
  • Veebimeedia – Alates 290eur
  • Eleht – Alates 290eur

(Kuigi siinkohal teen võibolla natuke neile liiga, arvatavasti kasutavad nad siiski custom template, koodivad lehte vastavalt kliendisoovile jne…)

Mina hakkan oma koduleheküljel inimestele näitama kuidas saab analoogseid veebilehti ehitada 30 minutiga ja 0 euri eest. See on minu veebilehe peamine väärtus külastajatele.

Keywordi(de) valimine

Selleks, et leida endale õiged keywordid tuleb natuke maad uurida. Kuna minu leht õpetab kodulehte ehitama/üles-seadma. Siis peaksin ma vaatama ka sellega seonduvaid inglisekeelseid vasteid.

Hiljem lisandub keyworde juurde, kuid üks (peamine) keyword tuleb alguses välja valida. Selleks soovitan kasutada Google Keyword Plannerit.

keyword1

Alguses vaatasin ma selliseid keyworde nagu:

  • “How to create a website” üle 40k otsinguid kuus
  • “How to make a website” üle 30k otsinguid kuus

…jne, kuid kahjuks olid need keywordid natuke rasked. Mitte sellepärast, et neid niivõrd palju otsiti vaid peamiselt sellepärast, et ees olid juba tuntud ja kõvad saidid, mis on kogunud aastatega tuhandeid linke ning nendest ette saamine võtaks mul aega vähemalt aasta ning umbes $10k.

… aga, kui sa suudaksid oma lehekülje keywordiga “how to create a website” googles esimeseks saada, siis võid arvestada sellega, et sinu pangakontole hakkab igakuu laekuma umbes $20,000 – $50,000. Nimelt teenivad sellised leheküljed tasu veebihostidelt, kes maksavad ühe müügi (“lead”) eest $100 – $200.

Ma laiendasin/muutsin oma keyworde ja lõpuks leidsin sellise märksõna nagu “how to set up a website“, millel on 4400 otsingut kuus. Teistel soovitan leida samuti keywordi, millel oleks vähemalt 3000 otsingut kuus, sest siis on lootus, et leht hakkab tõesti ka raha sisse tooma. Kui kahtled oma keywordis, võid alati vaadata palju seda otsitakse USAs või UK-s kui see on vähemalt 75% kogu otsingutest siis on see keyword väärt katsetamist.

… kuid alati võib mõelda ka trendide peale. Kunagi ei teadnud inimesed “responsive design” -st midagi. Aga kui vaadata Google trende, siis nüüd on selle keywordil tuhandeid otsinguid kuus. Seega kui sa usud või tead, et mõni keyword läheb varem või hiljem viraliks või kogub juba praegu nn. “tuure”, siis võib alati ka sellise keywordi valida.

… ja alati ei pea olema 3000+ otsingut kuus. Mõni keyword võib ka vaid 100 otsingu juures olla väga “profitable”. Eriti kui keyword sees on “buy” või midagi taolist. Kuid siiski soovitan ma inimestel teha blogi/niche leht, mis külastajaid aitaks. Miks? Eelkõige sellepärast, et siis on sul võimalik saada rohkem linke… Vaevalt keegi tahaks linkida leheküljele, mis ainult ja ainult müüb midagi. Muidugi on võimalik ka sellistele lehtedele linke saada, kuid siis pead sa VÄGA head sisu kirjutama, mis tõesti nö. “peale” läheks.

Keywordi raskustaseme hindamine

Üritan seda võimalikult kergelt teile seletada, kuigi annan paar linki ka edasiseks uurimiseks. Põhimõtteliselt pead sa minema google.com/ncr (- ncr on noredirect ja see on tähtis sellepärast, et siis näed sa sellist järjestust mida näevad inimesed USA-s, google.ee võib näidata sulle natuke erinevaid tulemusi, kuid mitte palju) ja vaatama, kes hetkel sellele keywordile ees positsioneerivad.

Nii, nüüd näed sa esimest kümmet vastet sinupoolt valitud keywordile. Mina hindan vaid esimest kolme-nelja, sest nendel kohtadel teenid sa reaalselt tulu ja inimesed reaalselt tulevad ka sinu lehele. See ei tähenda muidugi seda, et sa ka 3-10dal kohal külastusi ei saaks – saad küll 🙂 Pluss lisaks sellele hakkab su leht ka nagunii teiste keywordidega rankima – vastavalt sellele, millest sinu lehe sisu koosneb.

keyword2

Reklaame ei tasu tähele panna, sest see on Adwords PPC ja neid me nö. “outrankida” ei saa. Küll aga tähendab palju Adse seda, et see keyword on tulus (profitable), kuid arvatavasti ka raskema poolne.

Kes siis rankib kõrgematel kohtadel?

1) www.thesitewizard.com/gettingstarted/startwebsite.shtml

2) https://www.theguardian.com/money/2011/jul/22/self-employment-set-up-website

3) YouTube video – seda ei tasu tähele panna, sest need tulevad ja kaovad päris tihti.

4) https://websitesetupguide.com/

Nii, nüüd vaatame kui palju on nendele lehtedele lingitud, sest linkide arv on kõige olulisem faktor Googles hästi positsioneerimiseks.

Selleks, et linkide arvu vaadata, soovitan kasutada ahrefsi (või majesticseo.com). Mõlemale saab teha tasuta kasutaja, kus saab nö. selgema pildi nende lehtede “tugevusest”. Lisaks konkreetsele URL-ile, peame vaatama ka domeeni tugevust, sest kui domeen on tugev kandub tema nn. “auhtority” üle ka teistele sub-pagedele. Selle heaks näiteks on theguardian.com

Sisestame nüüd antud veebilehtede aadressid ahrefsi ja vaatame tulemusi.

1) TheSiteWizard.com

Kokku on sellele veebilehel üle 8000 backlingi, mis on päris korralik arv. Soovitan siinkohal tähelepanu panna ainult “referring domains”-dele, sest mõnedel saitidele võivad olla lingid antud lehtedele footeris või sidebaris ja need ei mängi nii olulist rolli. Google valib tavalist välja vaid ühe kõige tugevama lingi… AGA, kui antud lehele on mitu linki ühelt saidilt, kuid erinevatest artiklitest, siis annab see jällegi tugevust juurde.

keyword3

1.1) www.thesitewizard.com/gettingstarted/startwebsite.shtml

Selle sub-pagel, mida outrankida üritan on üle 350 backlingi erinevatelt domeenidelt.

keyword4

2) TheGuardian.com

See on väga kuulus lehekülg, ning sellel on üle 10miljoni backlingi

2.2) https://www.theguardian.com/money/2011/jul/22/self-employment-set-up-website

Sellel konkreetsel leheküljel on vaid 6 backlinki, mis on ehe näide sellest, et kui sul on tugev domeen/sait, siis rangivad kõik su artiklid ja postitused suhteliselt kõrgel kohal.

3) Websitesetupguide.com

Sellel leheküljel on üle 300 backlinki.

Kuna sellel lehel ei ole nö. sub-page, mis rankiks, siis tulebki arvestada konkreetse lehe backlinke.

 P.S: Kindlasti soovitan proovida ja vaadata erinevaid aadresse (pane ka www. ette või võta eest ära) – need tulemused võivad olla oluliselt erinevad, kuid point on siiski need kokku liita.

Mida sellest arvata?

Tundub, et tegu on suhteliselt raske keywordiga, kuid see ei takista mind seda rankimast. Usun, et kui 2-3 kuu jooksul palju energiat sellesse panna, olen võimeline oma “uue” niche lehekülje top5-te rankima.

Algajatel ei soovita aga nii raskete keywordide/lehtede vastu minna. Soovitan valida midagi kerget, alla 100 backlingi lehe kohta – seljuhul on see ka teil teostatav.

Kust tuleb tulu?

Oma tulu hakkan ma teenima sellest, kui suunan inimesed läbi oma affiliate lingi domeeni ja hostingut ostma. See ei ole otseselt müümine, vaid vajalik kompenent lehe ülesseadmiseks. Kui inimene ostab endale aastase hostingu ja domeeni, saan mina selle eest $150.

Lühidalt siis: Inimene tuleb lehele, sest soovib teada kuidas seada üles oma lehekülg. Mina näitan inimestele kuidas veebilehekülge ehitada, kus hostida ja paar-kolm viidet artiklit ka edasilugemiseks (N: Kuidas veebilehekülgi monetiseerida, kuidas valida software millega lehte ehitada jne..).

Selleks, et teenida $1300 kuus, pean ma tegema vähemalt 9 müüki. Ma usun, et see on teostatav 🙂

Eesmärgid

Kõige tähtsam on seada enda jaoks nn. teostatavad/reaalsed eesmärgid. Kui eesmärke pole võib kaduda motivatsioon päris kiirelt. Nagu varem mainitud on mul järgmised eesmärgid:

1) Rankida leht Googles vähemalt 5daks 12 nädala jooksul. Kuna ma käin veel ülikoolis, siis ei tea kui palju aega mul jätkub, kuid üritan igapäev tegeleda vähemalt 2-3h.

2) Panna leht teenima 3 kuu pärast vähemalt $1300/kuus.

3) Saada vähemalt 250 külastust päevast.

Järgmises postituses räägin domeeni ostmisest, artiklite kirjutamisest ja lehekülje SEO optimeerimisest. Kolmandas posituses räägin juba lehekülje “rankimisest” Googles ja külastajate arvu suurendamisest läbi linkide.

13 replies on “Projekt: Niche site”

Täpsustaks võib-olla seda, et keskmine brutokuupalk 976€ on siiski üle-Eestiline. Tallinna keskmine brutokuupalk on mõnevõrra siiski kõrgem. 🙂

Hea algus, ootan huviga järgmist posti 🙂 Endal niche lehe ehitamine hetkel pooleli, saan mõnusasti lünki täita ja võibolla ka ise midagi kasulikku sekka öelda.

Tänud!
Mait

umbes viies, aga kuna erinevaid takistusi on aegade jooksul ette tulnud, on siiani kahe aasta jooksul praegune ainus, mis on püsima jäänud ja korralikumalt ehitatud.

Võtan möödunud aega kui “õppeperioodi”, mille jooksul olen neti kaudu teeninud vb 150 dollarit.. Aga omandanud paraja hunniku teadmisi.

Praeguse lehe olen hoolimata enda psüühika ja elu keerkäikudest hoolimata alles hoidnud ja püüdnud aeg-ajalt ikka edasi arendada seda, eesmärgiga jõuda sellega ühel hetkel staadiumisse, kus võiksin võtta igapäevatööga rahulikult ja keskenduda arvutis olevale projektile.

Ütled, et käid ülikoolis? Kuidas on siis võimalik, et sa ei valda elementaarsel tasemel emakeelt? “Veebilehtesi, summasi” jne. Ehk tuvuksid alustuseks mitmuse osastava käände moodustamisega ja alles siis hakkaksid teisi õpetama?

Kui sa veedaksid ise iga päev 4-5h inglise keelsetes foorumites, kirjutades erinevaid blogipostitusi, vastades e-mailidele, konsulteerides jne, siis tahestahtmata hakkad sa kasutama inglisekeelseid termineid/väljendeid ja unustad suhteliselt kiirelt ka eesti keele.

Tunnistan, ma kirjutan eesti keeles ülimalt vähe ja seetõttu on tekkinud sisse ka teatud lüngad.

Ometi saad sa ju teksist 100% aru, nii et millest selline frustratsioon? 😀

Ausalt öeldes, mis puutub Kaasturunduse teemasse, siis eestikeelne terminoloogia on mõne inimese jaoks päris võõras… Mina näiteks pooldan seda, kui kasutada ingliskeelseid termineid, sest on kindlam, et kõik saavad samast asjast samamoodi aru.
Niššileht, võtmesõnade uuring, otsingumootoritele optimeerimine ja ilmselt on veel lõputult väljendeid, millest on oluliselt lihtsam aru saada ja jutu mõttele pihta saada, kui need on kirjutatud kujul “Niche Site”, “Keyword Research” ja “SEO”? Vb tõin ma liiga “Rough Translate” näiteks, aga ega palju paremaid just kamaluga võtta ka pole…

Väga põnev lugemine, kuna omal just esimene leht valmimas.. Sai küll natuke teistmoodi alustatud seda “teekonda”, kuid järgmiste lehtede jaoks mõtlemist küllaga 🙂

Kunagi jonnisin ise samamoodi teiste kallal kui mõni koma või käändelõpp oli valesti kirjutatud. Siis aga jõudis “koju” teadmine, et tegelikult on oluline sisu, mitte semantika ja kui enam-vähem suudetakse eesti keelsete sõnadega ennast väljendada, siis ei tohiks olla põhjust vingumiseks. Multikulti paraku pressib peale ja võitjad on need, kes suudavad edasi minna selle baasilt.

Siiski: armastegem oma keelt! 🙂

Jaga oma mõtteid

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.