Telefoni teel deklareerimist võib suuliseks dekraratsiooniks nimetada küll, kuid ma pole veel kuulnud, et keegi oleks alla 22€ väärtusega saadetiste pärast sinna helistanud. Üldjuhul on nii, et kui saadetise väärtus on alla 22 €, postile lisatud saateleht korralikult täidetud ja loetav (pole kahjustada saanud), siis pakk saadetakse ilusti adressaadini (postkontorisse).aixi kirjutas:Et suuliselt deklareerimine helistan siis tolli või.
Kui selle väärtus on aga nii suur, et see läheb maksu alla (olgu see siis käibemaks või impordimaks), paigutataks see kuni tollikäitlusviisi rakendamiseni tolliterminali (Tallinnas). Kuidas keegi sellise saadetise kättesaamiseks käitub on eraldi teema. Üks võimalus on, et saaja läheb kohalikku tolliasutusse ja deklareerib seal kauba, kui see on tolliterminalis toppama jäänud või veel enne, kui see Eestisse jõub. Teine võimalus on aga lihtsalt jägida saadetise teekonda, kui on olemas "tracking number". Kui postisaadetise jälgimisel ilmub vastus "Out of Foreign Customs ESTONIA". Siis arvatavasti on pakk juba koduteel. Kui jälgimisel aga selgub, et see on väga pikka aega Tallinnasse toppama jäänud, siis oleks targem pöörduda Eesti Posti klienditeeninduskeskuse poole (tel. 6616616) ja uurida asja. Kui vestluse käigus ilmneb, et saadetist on vaja deklareerida, siis deklareeridki. Selle jaoks on vaja saata neile kauba maksumust tõendav dokument (arve või Interneti tellimuse kinnitus). Mina olen eBay-st ostetud kauba puhul näit. saatnud neile e-posti teel väljavõte oma Paypal kontolt (makse ajalugu) ja ekraanipaugu eBay-s tehtud tellimusest. Mingi aeg sai dokumente faksida ka numbrile 6053236 ja saata e-posti aadressile: tolliagentuur@post.ee (võib-olla on need aadressid muudetud). Seline on siis nn kirjalik deklareerimine. Kui sedasi deklareerid, siis hiljem postkontoris postipaki kättesaamisel antakse sulle ka arve.