Case Study: Kas appidega saab veel tulu teenida?
Postitatud: 23 Nov 2017, 18:24
Tere kõigile.
Appid on olnud juba aastaid tulus viis kuidas lisaraha teenida. Tänu appidele on maailmas juurde kasvanud kümneid tuhandeid multimiljonäre, kes on idee ja teostusega suutnud finantsvabaduse tekitada. Kas praegu oleme juba hiljaks jäänud või tasub kogu see ettevõtmine ennast ära?
Ma ei ole kunagi appidega tegelenud ning ausalt öeldes, ei tea trikke ega õiget teostust. Ma olen puhtalt affiliate, kes müüb teiste tooteid ja teinud seda 7 aastat. Kuna mulle meeldib challenge, siis mõtlesin, et võiks huvpärast proovida. Kuna ma olen kümnete miljonite eest jooksutanud facebook trafficut, siis mõtlesin, et turunduskanaliks jätaks ka taaskordselt facebooki. Platvorm Apple IOS, sest seal on rohkem raha arvestades telefoni hindasid. Riigiks USA.
Vahendid ja abimehed protsessis:
Budget: 50k euri.
----
https://keywordtool.io/app-store
https://www.apptamin.com/blog/app-store ... -keywords/
https://www.appannie.com/en/
https://sensortower.com/
Keyword/niche otsimine ning valimine abimehed.
----
Freelancer/upwork, et app ehitada.
Itunes developer konto.
Facebook reklaamikonto turundamiseks.
Facebook analytics, et trackida installe/müüke/reklaame.
Pollen.vc, et saada revenue-d kiiremini kätte.
Mõtlesin, et kõige suuremaks probleemiks saabki olema appi niche valimine, aga peale 1-2 päeva põgusat uurimist, oli JUBA otsus tehtud. App Annie tundus minu jaoks kõige meeldivam koht, kust saab parimat infot hetke trendidest. Kirjutan kohe siia ära, et ma ei ehita brändi, vaid teenin lihtsalt raha. Järgmine koht, kuhu suundusin oli apple developer porgramm. Käsi südamel luban, et lugesin 90% nende reeglitest läbi, et mitte pange panna enda niche valikuga, sest paljud asjad siiski keelatud!
Idee valmis, reeglid teada, järgmine koht freelancer/upwork, et leida endale ettevõte, kes suudaks teha toimiva appi ja kõik sellega koosneva - ehk appi koodimine, vastavad reeglid itunes lehel, facebook pixel(sdk), ikoon, müügipildid app stores ja ka kõik tekstid ning üleslaadimine. Seega 100% kõik, et app oleks app stores approved ja valmis turunduseks. Ettevõtet, kes tegeleb sellega, ei olnud üldse raske leida ning peale pikka vestlust, nad alustasid ehitamisega.
Kuskil viiendal oktoobril hakkasid nad ehitamisega pihta, selle aja jooksul on 4 uut appi versiooni välja tulnud erinevate muudatustega, et saada numbreid paremaks. Hetkese seisuga on app juba päris kena ning numbrid ilusad, aga arvatavasti tuleb 1-2 uuendust veel sooritada, et saaks ROI maksimaalseks optimeeritud. Selle aja jooksul kulutatud summa(-500usd, teise projekti raames):
Peale selle on veel lisaks läinud 100usd apple developer konto.
Kahjuks ma kellegile ei saa öelda täpset appi nime, sest seda oleks liigselt lihtne järele teha ja minu töö ning vaev varastada. Aga tegemist on tasuta appiga(in-app subscriptions), mis on suunatud nii meestele, kui ka naistele vanuses 21-65 ja USA ainult. tegemist ei ole mänguga, vaid kaldub kategooriasse ''entertainment''.
18ndal novembril oli appi teine versioon valmis müügiks, seega sain hakata reklaame tegema.
Algselt tegin ainult 2 ad copy-t, mõlemad videod ja broad targeting:
Vabandan keele pärast, ma ei tea, miks mulle sattus läti reklaami konto
Sieviete = Naine
Vīrietis = Mees
Nezināms = Pole teada
Selle 2 päevase väikse testimise kulu 57 dollarit. See oli täiesti mõttetu test, et leida sugu ja vanus, kus toode müüb paremini. Nüüd on parem data olemas ning reklaame sai hakata ka suunama paremini vastavalt vanusele/sugule. Ei toimunud ühtegi müüki!
Minu hinnangul on meeste ja naiste osakaal sarnane, aga otustasin ikkagi valida naised algselt vanuses 20-40. Uued reklaamid tehtud puhtalt naistele ning rohkem vaeva nähtud videoga - video pikkus 20 sekundit. Üprtiski basic video, kus kirjeldab, mis saab appiga teha. Kerge story line ja paar clickbait-likku sõna ka muidugi.
Siin siis 19ndast saadik ad spend nendel kahel kampaapnial:
Liigume edasi click to install numbriteni:
Saites klikšķi = klikid appile
Kokku 459 klikki appile ja sellest 136 installi, mis annab click to install numbriks 29.62%. Taaskordselt, pole appidega kunagi tegelenud, seega ei oska öelda, kui hea see number on, aga tundub kuidagi madal. Võiks olla 40% juures - kuigi ad copy-d on üpriski clickbaitilikud, siis võib isegi rahule jääda. Igastahes, täpselt 20 tundi tagasi sain appi neljanda versiooni approved, kus sai ka vahetatud itunesis enne appi installimist olevaid reklaami pilte ja appi infot - eks homme näha ole, kas numbrid tulevad ilusamad või mitte. Kuigi 1-1.50usd per app install hind on täitsa rahuldav USA-s.
Edasine number - install to subscription, ehk installist müügini:
Kokku selle aja jooksul 136 installi ja müüke 14, ehk 10.2%. Nagu pildilt näha, siis viimase appi uuendusega sai seda numbrid kõvasti parandatud Ehk eile 5 müüki sama päevase reklaami budgetiga. See number on küll masendavalt madal, tahaksin saada kuskil 20% peale. On veel ideid, kuidas seda üles viia ja mida paremaks teha.
Hetkel peab arvestama ka seda, et terve nädal facebookis kliki hinnad olnud 30-40% kallimad, kui tavaliselt. Black friday on Ameerikas suur ja brändid loobivad uskumatut raha turunduseks - mis viib kõigi hinnad üles.
Liigume nüüd ROI juurde.
Kokku koos algse testiga hetkel kulutatud $283,67, millest 57 ära visatud dollarit data eest. Hetkene käive:
See summa muidugi ei ole kõik, mis laekub mulle. Alati võib tulla chargebacke(ei kujuta ette, kui palju) ning apple osa sealt 30% ...Jah, lugesite õigesti, 30% võtavad nad endale käibe pealt.
Seega kui arvutada -30% ja 0 chargebacki, siis oleks minu poolne käive ilus 666usd. Ja hetkene ROI 135%, mis pole üldse paha alustuseks.
Edasised plaanid. Üritan veel optimizida appi, et saada numbrid paremaks ning siis alles tuleb hakata testima erinevaid reklaame.
Projekti plaan 100k stabiilset käivet kuiselt ja sinna jõudmiseks arvestatud 24 päeva. See tähendab 3k päeva käive peale apple 30% maksu. Tundub müstiline? Elame, näeme.
Appid on olnud juba aastaid tulus viis kuidas lisaraha teenida. Tänu appidele on maailmas juurde kasvanud kümneid tuhandeid multimiljonäre, kes on idee ja teostusega suutnud finantsvabaduse tekitada. Kas praegu oleme juba hiljaks jäänud või tasub kogu see ettevõtmine ennast ära?
Ma ei ole kunagi appidega tegelenud ning ausalt öeldes, ei tea trikke ega õiget teostust. Ma olen puhtalt affiliate, kes müüb teiste tooteid ja teinud seda 7 aastat. Kuna mulle meeldib challenge, siis mõtlesin, et võiks huvpärast proovida. Kuna ma olen kümnete miljonite eest jooksutanud facebook trafficut, siis mõtlesin, et turunduskanaliks jätaks ka taaskordselt facebooki. Platvorm Apple IOS, sest seal on rohkem raha arvestades telefoni hindasid. Riigiks USA.
Vahendid ja abimehed protsessis:
Budget: 50k euri.
----
https://keywordtool.io/app-store
https://www.apptamin.com/blog/app-store ... -keywords/
https://www.appannie.com/en/
https://sensortower.com/
Keyword/niche otsimine ning valimine abimehed.
----
Freelancer/upwork, et app ehitada.
Itunes developer konto.
Facebook reklaamikonto turundamiseks.
Facebook analytics, et trackida installe/müüke/reklaame.
Pollen.vc, et saada revenue-d kiiremini kätte.
Mõtlesin, et kõige suuremaks probleemiks saabki olema appi niche valimine, aga peale 1-2 päeva põgusat uurimist, oli JUBA otsus tehtud. App Annie tundus minu jaoks kõige meeldivam koht, kust saab parimat infot hetke trendidest. Kirjutan kohe siia ära, et ma ei ehita brändi, vaid teenin lihtsalt raha. Järgmine koht, kuhu suundusin oli apple developer porgramm. Käsi südamel luban, et lugesin 90% nende reeglitest läbi, et mitte pange panna enda niche valikuga, sest paljud asjad siiski keelatud!
Idee valmis, reeglid teada, järgmine koht freelancer/upwork, et leida endale ettevõte, kes suudaks teha toimiva appi ja kõik sellega koosneva - ehk appi koodimine, vastavad reeglid itunes lehel, facebook pixel(sdk), ikoon, müügipildid app stores ja ka kõik tekstid ning üleslaadimine. Seega 100% kõik, et app oleks app stores approved ja valmis turunduseks. Ettevõtet, kes tegeleb sellega, ei olnud üldse raske leida ning peale pikka vestlust, nad alustasid ehitamisega.
Kuskil viiendal oktoobril hakkasid nad ehitamisega pihta, selle aja jooksul on 4 uut appi versiooni välja tulnud erinevate muudatustega, et saada numbreid paremaks. Hetkese seisuga on app juba päris kena ning numbrid ilusad, aga arvatavasti tuleb 1-2 uuendust veel sooritada, et saaks ROI maksimaalseks optimeeritud. Selle aja jooksul kulutatud summa(-500usd, teise projekti raames):
Peale selle on veel lisaks läinud 100usd apple developer konto.
Kahjuks ma kellegile ei saa öelda täpset appi nime, sest seda oleks liigselt lihtne järele teha ja minu töö ning vaev varastada. Aga tegemist on tasuta appiga(in-app subscriptions), mis on suunatud nii meestele, kui ka naistele vanuses 21-65 ja USA ainult. tegemist ei ole mänguga, vaid kaldub kategooriasse ''entertainment''.
18ndal novembril oli appi teine versioon valmis müügiks, seega sain hakata reklaame tegema.
Algselt tegin ainult 2 ad copy-t, mõlemad videod ja broad targeting:
Vabandan keele pärast, ma ei tea, miks mulle sattus läti reklaami konto
Sieviete = Naine
Vīrietis = Mees
Nezināms = Pole teada
Selle 2 päevase väikse testimise kulu 57 dollarit. See oli täiesti mõttetu test, et leida sugu ja vanus, kus toode müüb paremini. Nüüd on parem data olemas ning reklaame sai hakata ka suunama paremini vastavalt vanusele/sugule. Ei toimunud ühtegi müüki!
Minu hinnangul on meeste ja naiste osakaal sarnane, aga otustasin ikkagi valida naised algselt vanuses 20-40. Uued reklaamid tehtud puhtalt naistele ning rohkem vaeva nähtud videoga - video pikkus 20 sekundit. Üprtiski basic video, kus kirjeldab, mis saab appiga teha. Kerge story line ja paar clickbait-likku sõna ka muidugi.
Siin siis 19ndast saadik ad spend nendel kahel kampaapnial:
Liigume edasi click to install numbriteni:
Saites klikšķi = klikid appile
Kokku 459 klikki appile ja sellest 136 installi, mis annab click to install numbriks 29.62%. Taaskordselt, pole appidega kunagi tegelenud, seega ei oska öelda, kui hea see number on, aga tundub kuidagi madal. Võiks olla 40% juures - kuigi ad copy-d on üpriski clickbaitilikud, siis võib isegi rahule jääda. Igastahes, täpselt 20 tundi tagasi sain appi neljanda versiooni approved, kus sai ka vahetatud itunesis enne appi installimist olevaid reklaami pilte ja appi infot - eks homme näha ole, kas numbrid tulevad ilusamad või mitte. Kuigi 1-1.50usd per app install hind on täitsa rahuldav USA-s.
Edasine number - install to subscription, ehk installist müügini:
Kokku selle aja jooksul 136 installi ja müüke 14, ehk 10.2%. Nagu pildilt näha, siis viimase appi uuendusega sai seda numbrid kõvasti parandatud Ehk eile 5 müüki sama päevase reklaami budgetiga. See number on küll masendavalt madal, tahaksin saada kuskil 20% peale. On veel ideid, kuidas seda üles viia ja mida paremaks teha.
Hetkel peab arvestama ka seda, et terve nädal facebookis kliki hinnad olnud 30-40% kallimad, kui tavaliselt. Black friday on Ameerikas suur ja brändid loobivad uskumatut raha turunduseks - mis viib kõigi hinnad üles.
Liigume nüüd ROI juurde.
Kokku koos algse testiga hetkel kulutatud $283,67, millest 57 ära visatud dollarit data eest. Hetkene käive:
See summa muidugi ei ole kõik, mis laekub mulle. Alati võib tulla chargebacke(ei kujuta ette, kui palju) ning apple osa sealt 30% ...Jah, lugesite õigesti, 30% võtavad nad endale käibe pealt.
Seega kui arvutada -30% ja 0 chargebacki, siis oleks minu poolne käive ilus 666usd. Ja hetkene ROI 135%, mis pole üldse paha alustuseks.
Edasised plaanid. Üritan veel optimizida appi, et saada numbrid paremaks ning siis alles tuleb hakata testima erinevaid reklaame.
Projekti plaan 100k stabiilset käivet kuiselt ja sinna jõudmiseks arvestatud 24 päeva. See tähendab 3k päeva käive peale apple 30% maksu. Tundub müstiline? Elame, näeme.