Categories
Tulude suurendamine: ettevõtlus, lisatöö, produktiivsus

Niche site: Domeeni registreerimine ja valimine

Varasemalt rääkisin oma niche lehe teema leidmisest ja keyword research tegemisest.

Nüüdseks olen omale leidnud sobiva domeeni ja selle ka ära registreerinud. Oma teema ja veebi avalikustan siiski alles mõne aja pärast, kui olen vähemalt mingi landing page’i sinna püsti pannud.

Tõenäoliselt kirjutan sellest lähemalt tulevikupostituses, kus räägin nö enda launch plan’ist ehk saidi avamise plaanist.

Seekord aga sellest, mille alusel ma omale domeeninime valisin ja kuidas seda registreerida.

Domeeninime valimine

domeeni registreerimine
autor: infocux technologies

Päris suvalist domeeninime ei maksa üldiselt valida. Samas on ka muidugi erandeid, mis on väga populaarseks saanud, ilma et need midagi tähendaks või vastaks järgnevalt soovitatud reeglitele.

Näiteks google, skype, flickr, digg jne, mis ühel hetkel on populaarseks saanud ja vähemalt google puhul ka lausa tegusõnaks muutunud.

Kriteeriumid

Mõned kriteeriumid, mida soovitatakse oma valikus järgida:

  • Täpselt keywordiga domeen ei pruugi olla eriti hea. Vähemalt mõni aeg tagasi google karistas neid oma otsingutulemustes päris tublisti.
  • Nimi võiks olla sobiv brändi loomiseks. Kui teed muidugi niche site’i lihtsalt mõne konkreetse toote promomiseks, siis ei ole see nii oluline.
  • Peaks olema kergesti meeldejääv. Raske on uuesti sinu lehele tulla või seda sõbrale soovitada, kui nimi kuidagi meelde ei jää.
  • Eelmisest tulenevalt ei tohiks see olla väga pikk. Esiteks, ei jää see meelde ja teiseks on väga tüütu pikka aadressi oma brauserisse trükkida.
  • Lihtsalt kirjutatav.
    Näiteks yourbusinessischangeable.com on üsna keeruline. Päris paljud inimesed kirjutaksid seda tõenäoliselt valesti.
    Samamoodi võib keeruline olla see, kui kasutad ebatavapärast kirjastiili a la busines.com või businezz.com. Mida ebatavalisem ja pikem nimi, seda raskem on neid eripärasid meeles pidada.
    Inglisekeelsete sõnade puhul top 100, mida valesti kirjutatakse. Neid ei tasu ilmselt oma domeeninimesse panna:
    https://grammar.yourdictionary.com/spelling-and-word-lists/misspelled.html
  • Ideaalis võiks see nimi kirjeldada või vähemalt vihje anda ka sinu lehe sisu või brändi olemusest. Näiteks facebook, gmail, problogger jne.
  • Numbrid ja sidekriipsud on üldiselt kehvad. Need võivad küll tunduda lahedad vmt, kui kasutad näiteks homebusiness4you või homebusiness4u, aga tegelikult ei ole.
    Eesti domeenidel oli vahepeal korralik hullus lisada 24 iga domeeni lõppu.
  • Lihtsalt hääldatav. See on oluline selleks, et inimesed saaksid sinu lehest rääkida või sina saaksid seda teistele tutvustada. Kui sa pead 3 korda oma domeeni-/brändinime seletama, enne kui inimene aru saab, siis oled ilmselt teinud kehva valiku. Seetõttu on ka need numbrid kehv valik, sest siis pead täpsustama, et 4 on numbriga, mitte for.
  • Kui sinu sihtturg on globaalne inglisekeelt kõnelev populatsioon, siis eelistatavalt võiks olla .com lõpuga. Kui leht on eestlastele, siis võiks tõenäoliselt jääda koduse .ee juurde.

Uurimistöö

Esimese asjana tuleb kontrollida, kas soovitud domeeninimi on saadaval. Üsna paljud esimese asjana pähe tulevad domeeninimed on kas juba kellegi poolt kasutuses või spekuleerijate poolt ära ostetud ja kõrge hinnaga müüki pandud või hoopis mõnele teisele domeenile ümber suunatud.

Seda saad kontrollida näiteks nii, et sisestad soovitud aadressi oma brauserisse.

Muidugi mõnikord leht ei avane, kuigi domeen on ära ostetud. Sellisel juhul tasub kontrollida ka mõnest muust kohast. Näiteks GoDaddy-st.

Üks põhjus, miks ma soovitan kõigepealt brauserist kontrollida, on see, et sedasi võid leida jällegi mõne konkurendi või saidi, kust võiksid tulevikus linke saada või hoopis mõne toote, mida saaksid kaasturunduse kaudu promoda.

Teine põhjus on see, et kui sarnase domeeninimega on juba mõni bränd või firma olemas, siis ei pruugi olla hea idee seda domeeni kasutada. Näiteks, kui ostaksid ära domeeni yourfacebook.com ja see peaks populaarseks saama, siis ühel hetkel on üsna kindel, et facebook saadab sulle cease and desist kirja ja pead oma lehe maha võtma või ümber suunama.

Sageli aga on nii, et domeeninimi on küll sarnane sinu soovitud nimega,  aga bränd ise on hoopis midagi muud või on domeen suunatud hoopis teisele aadressile.

Sarnase nimega brändide kontrollimiseks võid teha ka googles otsingu, kus paned oma saidi/brändinime jutumärkidesse.

Näiteks “pimpyourbusiness” ja “pimp your business”.

USA puhul võid kaaluda ka seda otsingut, et ühegi patenteeritud kaubamärgiga probleeme ei tekiks:
https://tess2.uspto.gov/bin/gate.exe?f=tess&state=4802:hvezyy.1.1

Domeeni registreerimine

Kui domeeninimi vastab sinu kriteeriumitele ja on saadaval ning kellegi ärinime ei riiva, siis on aeg see oma nimele ära registreerida.

Välismaisele sihtturule suunatud domeeni võid registreerida näiteks (juhised allpool) GoDaddy.com lehel või koos veebimajutusega bluehostist (Tegemist on affiliate lingiga, mille pealt Bluehost tasub ka mulle iga liituja eest mingi summa, et neile kliendi tõin).

tasuta domeen bluehostilt

Bluehosti puhul saad veebimajutuse tellimisega kaasa ka ühe tasuta domeeni ja $100 google adwords reklaamiraha, kui kulutad vähemalt $25 seal reklaamimisele.

Hinnaks näitab hetkel $3.95 kuu ja soovi korral saad sellele lisada lisateenuseid nagu domeeni privaatsus.

Kui võtad sealt omale veebimajutuse, siis oleksin tänulik, kui liituksid minu affiliate lingi kaudu. Sinule jääb hind samaks, aga bluehost toetab natukene ka RahaFoorumit.

Võta oma Bluehost hosting ja tasuta domeen siit.

GoDaddy kaudu registreerides tuleks teha järgmist:

Sisestad soovitud domeeninime ja tellid ära.

Domeeninime registreerimine GoDaddys

Enne maksmist soovitan sisestada ka mõne kupongikoodi, et saada soodustust.

Kui soovid, võid kasutada minu koodi: WOWRF2013

Sellisel juhul saad oma tellimuselt -35% soodustust ja mina saan $5 või $10 krediiti, millega saan enda domeeni eest maksta vmt.

Muidugi võid ka kellegi suvalise inimese kupongi otsida google abil. Tõenäoliselt võid leida mõne poweruseri kupongi, mis annab ehk rohkemgi soodustust. Minule kahjuks paremat ei pakutud.

Ühtlasi võid ka valida, kas soovid oma domeeni privaatseks muuta või mitte. .com puhul tuleb selle eest lisaks maksta, .eu puhul oli viimati see kõigi domeenide puhul automaatne seadistus ja hinnas sees.

Privaatsus tähendab seda, et kui tavaliselt saavad kõik sinu domeeni registreerimiseks sisestatud andmeid näha (nimi, e-mail, aadress, telefon), siis privaatsusega on see varjatud.

Lisaks tasub pilk peale visata ka tingimustele. Näiteks GoDaddy tingimustes on selline punkt, et mingi aja jooksul (a la 60 päeva) ei saa neilt ostetud domeeni mujale üle viia.

Kui sinu domeen on eesti turule mõeldud, siis pead selle registreerima mõne Eesti teenusepakkuja juures.

Üks usaldusväärsematest võimalustest peaks olema näiteks Zone.

Kunagi levis ka üks selline müüdi moodi arvamus, et kui domeen on ostetud pikemaks ajaks, siis saab ta tänu sellele ka otsingumootorites väikese lisaboonuse. Loogika oli see, et kui oled ostnud mitmeks aastaks, siis on sul ilmselt asjaga tõsi taga.

Google on korduvalt öelnud, et see ei ole oluline, aga samas ei ole vähemalt selle lehe arvates seda ka lõplikult ümber lükanud.

Ühesõnaga, on võimalik, et see annab sulle mingi marginaalselt väikese eelise, aga selle peale panustama ei ole mõtet hakata.

Veebimajutus

Selleks, et saaksid oma domeeni kasutama ja sinna oma lehte ehitama hakata, pead võtma omale ka veebimajutuse (hosting).

Eesti turule suunatud saitide puhul tasub jällegi vaadata ilmselt Zone poole. Alustavale lehele peaks Pakett I virtuaalserver olema täiesti piisav.

Välismaisele turule on ilmselt mõistlikum valida ka sellele spetsialiseerunud veebimajutus.

Üks, mida olen üsna palju näinud soovitatavat on Bluehost.

Kui võtsid juba kohe bluehosti kaudu veebimajutuse ja tasuta domeeni, siis on kõik valmis ja saad oma lehte ehitama hakata.

Kui aga võtsid domeeni näiteks GoDaddy kaudu või omad seda juba varasemast ajast, siis saad seda domeeni Bluehostis kasutada, kui paned registreerimisel, et sul on juba domeen olemas.

Selleks tuleb sul godaddy keskkonnas oma domeeni nimeserverid bluehosti nimeserverite vastu välja vahetada.

Samamoodi saad lisada teisi domeene oma hostingupaketile, kui logid control paneli menüüsse sisse.

Jaga oma mõtteid

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.