Categories
Tulude suurendamine: ettevõtlus, lisatöö, produktiivsus

Projekt: Niche site – Linkide ehitamine (Hea link vs Halb link)

Nüüdseks on kõvasti aega mööda läinud ning kahjuks olen ka oma ajakavast maas, kuid see polegi väga tähtis. Tähtis on see, et nüüdseks on mu lehe struktuur, idee ja sisu peaaegu valmis. Nüüd tuleb seda “turundama” hakata.

P.S. Kõik, kes ehitavad endale nišilehte soovitan panna VÄGA suurt rõhku disainile ja kujundusele. Kui leht näeb välja atraktiivne, siis on sellele ka palju lihtsam linke saada ja inimesed jagavad seda rohkem ka sotsiaalvõrgustikes.

Tänases postituses toon välja ühe kõige efektiivsema/lihtsama linkide ehitamise meetodi, milleks on “resources pages“. Teisisõnu, näitan teile kuidas on võimalik läbi emailimise ehitada endale suur hulk väga tugevaid ja kasulikke linke.

Enne veel kui linke ehitama asute, soovitan endale selgeks teha mis on HEA link ja mis on HALB link. Tuleb selgeks teha see, et tähtis pole mitte kvantiteet, vaid kvaliteet.

1) Relevantsus

Relevantsus on kindlasti üks tähtsamatest kriteeriumitest, vähemalt minu jaoks. Kui sul on veebileht, mis räägib kassidest ja sul õnnestub saada link teiselt veebilehelt, mis räägib samuti kassidest, siis on see arvatavasti üks parimaid linke, mida sul on võimalik saada. Seljuhul ei olegi niivõrd tähtis kas see on “tugevalt” lehelt ja kas ta on tekstisisene (contextual) või mitte.

2) PageRank , PA/DA

Teine tähtis omadus peaks olema selle lingi nö. tugevus. Seda saab teha vaadates näide PageRanki (SEOquake plugina abil).

Kui sa kahtled, kas veebileht on tugev, siis on alati võimalik vaadata tema linke ja PA-d (Page Authority) ja DA-d (Domain Authority). Selle kohta saab informatsiooni siit: https://moz.com/researchtools/ose/

Üldjuhul ma eriti PRi ega DA/PA-d ei vaata. Kõige tähtsam on vaadata, kas link mida tahad, tuleb lehelt mis on nö. “legit“. Kas tal on kuulajaskond? Kas tal on kommentaare? Kas tal on sotsiaalseid jagamisi (like/share/G+/tweet) jne.

3) Teised lingid samal lehel

Teine asi, mida tuleks jälgida on teiste linkide hulk sellel lehel, kuhu sa enda linki saada soovid. Kui samal leheküljel on rohkem kui 100-200 linki, siis ma üldiselt ei üritagi oma linki sinna saada. Miks? Sest kogu tugevus läheb nende 100 lingi vahel jagamisele.

Aga, kui see leht on väga reputatiivne, siis miks mitte…

Kindlasti ei tasuks (ja ei tohiks) oma linki panna sellisele lehele, kus on sadu erinevaid linke täiesti erinevatele lehekülgedele. Näiteks veebileht räägib kassidest, aga lingid on kasiino lehtedele, ravimilehtedele jne. Seda nimetatakse nö. “linkfarmiks” ja parem oleks sellest hoiduda.

4) Sisuline link (Contextual link)

Ka see on väga tähtis faktor lingi tugevuse hindamisel. Kui sul õnnestub saada tekstisisene link, siis on see näiteks palju tugevam kui link kuskilt lehekülje footerist või “blogrollist”. Siin on hea näide ühest tekstisesest lingist.

5) Külastajad (Traffic)

Vahest võib mõnelt lingilt saada väga palju trafficut. Hiljuti sain just ühelt veebileheküljelt lingi, mis on mulle viimase kuu ajaga toonud sisse ca. 4000 uut külastajat.

Ma võin olla võibolla liiga skeptiline, kuid ma üldjuhul üritan oma SEO kampaania teha võimalikult turvalise. Pigem karta, kui kahetseda. Minu jaoks on kõik lingid “halvad”, mis on nö. ise tehtud. Minu eesmärk on see, et leht püsiks ilusti TOP-is ja tooks mulle passiivset sissetulekut aastaid…

Siinkohal toon mõned näited “halbadest” linkidest:

  • Blogi kommentaarid – Eriti kui nime asemel on pandud keyword. Teiseks on need lingid enamasti “no-follow“. Muidugi pole selles midagi halba, kui sa teed asjakohaseid kommentaare ja enda reaalse nimega. Sellisel juhul saad ehk natuke referral trafficut.
  • Social bookmarks – Ainult mõned lehed nagu digg, reddit ja diigo on piisavalt reputatiivsed, et enda lehte seal jagada. Kõik teised on suuremal või vähemal määral kasutud.
  • Directory links (kataloogid) – Jällegi, väga vähe on “niche relevant” katalooge, mis on kõrge PR-i ja manuaalse kontrolliga. Enamik nendest on tasulised (nt: Joeant.com , Familyfriendlysites.com).
  • Profiili ja signatuuri lingid – Pigem “spam”.
  • Lingid “private networkidest” – need ei ole tegelikult privaatsed, sest sa saad neid ju osta. Hoopis teine jutt on siis, kui sa oled endale ISE sellise networki ehitanud.
  • Article directories – Enamik nendest on jällegi “spam”. Minu teada on ainult paar artikli kataloogi, kuhu võib oma artikli panna (ezinearticles, hubpages). Mina isiklikult neid ei kasuta.
  • Guest postid kahtlase väärtusega blogidest – Jah, külalispostitused on tegelikult VÄGA hea meetod linkide ehitamiseks ja trafficu saamiseks, AGA enamik nendest, kes avalikult guest postimist oma lehel promovad on jällegi suhtkoht kasutud. Matt Cutts (Google webspam tiimist) kirjutas just ühe teemakohase blogi postituse: https://www.mattcutts.com/blog/guest-blogging/
  • Lingid lehekülje footerist – paljud veebihostingu ja webdevelopment lehed on sellepärast saanud Googles “slappi”, et nad on pannud oma lingid teiste lehekülgede footerisse.

Linkide asetamine “resource” lehtedele

See on üks mu nö. lemmikuid strateegiaid, sest üldiselt on mu conversion rate nende linkide ehitamisel ca. 15%.

Süsteem on tegelikult väga lihtne. Seda saab kiirendada Scrapeboxiga, aga kui raha pole, siis saab edukalt ka Google abiga. Selle meetodi idee on siis selline, et sa võtad ette ühe oma powerpage, või siis niche saidi esilehe (kui see on legit – st. et on näha, et inimene on teinud lehe selleks et jagada kasulikku informatsiooni, mitte vaid raha teenimise eesmärgil) ja hakkad seda teistele inimestele, kellel on “resource paged” näitama.

Kui leht on hea, huvitav ja kasulik, siis on suur tõenäosus, et sa saad ka linke. Paljud inimesed, kellel on veebilehed, ei tea SEO-st ega internetiturundusest mitte midagi.

Siin on otsingusõnad, mida peaksid kasutama google.com/ncr-s

intitle:sinukeyword inurl:resources site:.com / site:.net / site:.com.au / site:.co.uk /site:.org / site:.gov /site:.edu – Tee kõigiga läbi ja võta vähemalt esimesed 2 vastet. Kui sul on seoquake plugin installeeritud, võid esimesed 200 sorteerida PR järgi.

intitle:sinukeyword inurl:links

intitle:sinukeyword2 inurl:resources

intitle:sinukeyword2 inurl:links

Kui tahad veel täpsemaid resource lehti leida, siis võid kasutada järgnevaid otsingusõnu:

intitle:keyword inurl:links.php / links.htm / link.html / resources.php jne..

Kui esimesed 200 on läbivõetud, pane otsingusse sisse ka domeen. Näiteks: “intitle: keyword inurl: resources site:.co.uk

P.S.: Lisaks ülalpool mainitud otsingusõnadele võid ka nn. “laiemaid” otsinguid teha. Näiteks: “useful *keyword* resources”, “*keyword* resources”, “useful links *keyword*” jne…

Võta ühendust ja saada email

Kui sa oled välja otsinud vähemalt 50 resource page (mida rohkem seda parem), siis tuleb nende veebilehtede omanikega ühendust võtta ja email saata. Tavaliselt leiab kontaktid “about me” või “contact me” alt. Juhul, kui seal midagi kirjas pole, võid kasutada whois.com (annab sulle domeeni omaniku emaili).

Email proovi võimalikult personaalne teha. Ei ole mõtet kasutada ühte ja sama scripti tuhandeid kordi. Siinkohal toon välja mõned scriptid, mis on minu puhul hästi toiminud:

Script 1) 

Subject: Question about your blog/site

Hello NAME,

I was just looking for some additional information on TOPIC today, and came across your useful resource page: URL.

I wanted to say that it’s useful and helpful since I’m also writing a lot about TOPIC.

I actually just published something on TOPIC as well.

As someone that’s into TOPIC like I am, that I think you might find it useful and helpful to your visitors.

Let me know if you are interested in checking it out 🙂

Cheers,

_NIMI_

Siin sa pead ootama nö. “Jah” vastust. Kui sa oled ühe “Jah” saanud, siis on teise saamine juba kergem. Sellepärast ei soovitagi kohe oma linki/veebilehte esimeses emailis pitchida.

Follow up:

Here you go,

URL

As you can see it’s… (selgita 1-2 lausega miks hea ja huvitav on)

If you find it useful or helpful to your audience, feel free to add it to your resource page 🙂

Let me know if you have any questions or concerns,

Cheers,

Name

Script 2) – See on nö. otsekohesem

See on lihtsalt näide (kui see blogi/niche leht on mõnest teisest teemast, siis saad selle “CV” ära muuta)

Hello _INSERT-NAME_,

I just found your helpful CV resource page at: https://www.utoledo.edu/studentaffairs/hsc/summeropp/CV.html.

I also run a resume/CV website  that helps people to create professional CV’s. It’s located here: https://CV-RESUME-GUIDE.COM

Feel free to have a look and add it to your resource page if you think it’s helpful or valuable.

Please don’t hesitate to email me if you have any questions or comments.

Sincerely,
_INSERT-YOUR-NAME_

P.S.: Alati võid muuta scripti ja teha seda veidikene personaalsemaks. Näiteks lisada juurde, et sa oled lugenud seda lehte paar kuud jne jne… Samuti kui sulle reaalselt meeldib see resource page, siis võid seda tweetida ja seda kirjas ka mainida.

Pro tip: Tõmba endale plugin nimega “Check my Links” – selle abil saad vaadata, kas antud veebileheküljel on mõni katkine link, mis viib 404 lehele või üldse saidile, mis enam ei eksisteeri. Kui leiad mõne katkise lingi, siis informeeri ka blogi omaniku sellest. Seda tehes aitad sa reaalselt teist inimest ja ta annab sulle suurema tõenäosusega selle lingi.

Järgmises postituses räägin natuke pikemalt “broken linkbuildingust“. Samuti avaldan oma niche lehe. Seniks soovitan lugeda neid artikleid:

https://www.buzzstream.com/blog/resource-page-links.html

https://www.sparringmind.com/perfect-email/

Jaga oma mõtteid

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.