Elustiilipuhitus (Hedonic Treadmill) viitab meie kalduvusele nauditavate asjadega ära harjuda ja järjest rohkemat vajada, et sama naudingut saada.
Kõige labasem näide oleks see, et esimene tükk torti on päris hea. Teine ka veel ok. Kümnes tükk aga ei paku enam vist küll kellelegi mingit naudingut.
Sama nähtus leiab aset ka pikema perioodi peal ja elus olulisemate nähtustega. Näiteks sinu lemmikrestorani külastamine annab sulle 8 punkti 10-st naudingut. Kui sa seda aga igapäevaselt külastad, siis mõne aja möödudes kukub see skoor ilmselt 2-4 vahemikku.
Restoran ja sealsed toidud on endiselt samal tasemel, aga sina lihtsalt harjusid ära. Sarnase 8-pallise naudingu jaoks on sul vaja midagi uut. Tihtipeale on see uus ka midagi kallimat.
Nii see elustiilipuhitus vaikselt hiilides meie kulusid kasvatab, kui seda ei teadvusta ja sellele teadlikult piiri ette ei pane. 2-toaline korter pole enam piisav, vaja 3-toalist. Lõpuks vaja hoopis oma maja.
Autot, telefoni, arvutit, mõnel inimesel kaaslast, internetikiirust, adrenaliini pakkuvaid kogemusi jne jne vaja kogu aeg aina vingema vastu vahetada, et saada kätte sama naudingut/rahulolu.