Categories
Tulude suurendamine: ettevõtlus, lisatöö, produktiivsus

Niche site: võtmesõna otsimine (keyword research)

Tundub, et sel teemal eesti keeles suurt ei räägita, nii et suurem osa termineid on inglisekeelsed ja sedasi neid ka googlest otsitakse.

Seetõttu püüan küll mõne sõna ära tõlkida, kui see aitab aru saada, millega tegu, aga samas kirjutan ilma süümepiinadeta suures osas inglisekeelsete terminitega.

Tulles siis tagasi teemasse. Eelmises postituses otsisime valdkonda, milles võiks midagi huvitavat teha. St, genereerisime hunniku ideid, mida võiks edasi hakata uurima.

Täienduseks veel nii palju, et üks idee, kust teemasid leida, on teha nimekiri teemadest või oskustest, mida sa ise tahaksid selgeks saada. Siis on sul loodetavasti ka rohkem motivatsiooni ning oskad asja rohkem enda potentsiaalsete lugejate silmist näha.

Samuti täpsustaksin, et erinevust on küll raske täpselt välja tuua, aga minu eesmärk on vist pigem ehitada authority site, mitte lihtsalt niche site. See tähendab, et mõne koha peal tuleb mul ilmselt teha omajagu rohkem või põhjalikumat tööd, kui lihtsalt niche site puhul.

Samas peaks see ennast ära tasuma sellega, et tulemused on stabiilsemad ja pikaajalisemad.

Soovitan vaadata ka videoõpetust, mis sellele juhendile täienduseks tegin, sest nii on nii mõnigi asi ehk selgem:

https://rahafoorum.ee/keyword-research-videoopetus/

Keyword research kriteeriumid

Nagu juba varem olen maininud, siis ma ei ole selles vallas ekspert. Seetõttu kasutan peamiselt teiste poolt väljapakutud kriteeriume ja üritan ülevaate anda sellest, mida mina vaatan enda projekti puhul.

Praegu veel lõplikku otsingusõna avaldama ei hakka, sest ma pole seda uurimistööd veel päris lõpuni teinud, aga püüan vähemalt mainida praeguse keywordi põhjal, oma tulemusi.

Kindlasti ei pea sa kõiki neid punkte järgima ja kindlasti ei ole see täiesti lõplik nimekiri asjadest, mis võiksid sinu jaoks olulised olla. Need on lihtsalt mõned, mida eksperdid on soovitanud ja mida ilmselt ma isegi päris 100%’liselt kõiki ei rakenda, aga hea oleks ilmselt teada sellegipoolest.

Samuti ei ole see sammude järjekord kivisse raiutud, nii et kui sulle tundub loogilisem, et mingit asja võiks varem või hiljem teha, siis tee.

1. Täpsete otsingute minimaalne hulk

Selleks, et oleks mõtet üldse lehte mingil teemal teha, võiks igakuine otsingute hulk olla piisavalt suur. Üldiselt olen tähele pannud, et soovitus on, et oleks Exact ja Local Searches maht vähemalt 3000 otsingut kuus. Local all pean siis silmas seda turgu, kellele sa peamiselt kirjutad. Kuna ma kirjutan inglise keeles, siis tõenäoliselt USA.

Teisest küljest, kuna olen tähele pannud, et päris paljud soovitavad seada alampiiriks 3000 otsingut kuus. Seega, kui tundub, et kõigil otsingusõnadel on juba liiga suur konkurents, siis soovitan näiteks langetada see minimaalne hulk näiteks 2800 peale.

Väga suurt vahet mahu osas ei ole 3000’ga võrreldes, aga konkurents võib omajagu väiksem olla. Mina näiteks leidsin 2900 otsinguga päris palju väiksema konkurentsiga otsingusõna omale.

Muidugi Eesti turg on nii väike, et ilmselt siinsele sihtgrupile midagi tehes tuleb leppida koheselt väiksema numbriga.

Seda saad vaadata google keyword planneri abiga. Tuletan jällegi meelde, et vaadata tuleks Exact matches:

https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/Home

Google Keyword Planner

2. Keywordi trendid

Kui oled mõne huvipakkuva otsingusõna leidnud, kus otsingumahtu tundub parajas koguses olevat, siis tasub igaks juhuks vaadata ka Google Trend abil, mida see keyword teeb.

https://www.google.com/trends/explore#cmpt=q

Kui lisad sinna oma soovitud otsisõna, siis näed, kas selle otsingute hulk üldiselt pigem kasvab või kahaneb või püsib sama. Samuti võid näha, kas on mingid konkreetsed aastaajad või kuud, millal seda rohkem või vähem otsitakse, kus seda kõige enam otsitakse ja populaarseid seotud otsinguid.

Ühesõnaga, võid leida ka endale uusi keyworde, mis on tõusuteel.

Kui otsisõnal on näha pikaajaline langus, siis tuleks ilmselt kaaluda, kas on mõtet sellele oma lehte ehitama hakata. Google Trends pakub ka mingit prognoosi varianti, nii et joonistavad sulle projektsiooni tulevikuks paar kuud ette.

Mina sain teada, et mu otsingusõna on omadega tõenäoliselt tõusuteel, kõige rohkem otsitakse seda mingil põhjusel just Indias, nii et ilmselt peaksin seda kuidagi ära kasutama.

Samuti leidsin omale ühe seotud otsingusõna, mille otsingumaht on küll hetkel üsna väike (ca 750), kuid mille kasv on olnud üle 5000%, nii et tasub ilmselt silma peal hoida.

3. Konkurentsianalüüs (SEO Competition)

Kui leidsid omale keywordi, millel piisavalt otsinguid ja ideaalis trend ka ülesmäge, siis võid hakata konkurentsi taset uurima. Seda saad teha google’i otsingu abil.

Nagu Mikk ka enda postituses mainis, siis seda tasub teha läbi Google no country redirect aadressi:

https://www.google.com/ncr

Kui lähed lihtsalt google.com, siis suure tõenäosusega google suunab sind google.ee peale (kui oled Eestis) ja riigiti võivad tulemused mõnevõrra erineda. Teine asi, milles ma ei ole küll 100% kindel, aga mida on mõnes kohas mainitud, on see, et google kaldub otsingutulemusi personaliseerima.

See tähendab, et ta näitab sinule natukene teistsuguseid tulemusi, kui üleüldiselt, lähtudes sellest, mida sa varem oled otsinud ja mis sulle rohkem meeldida võiks.

Seetõttu on ehk mõttekas kasutada mõnda teist brauserit, mida sa igapäevaselt ei kasuta, aga ehk oskab keegi kogenum seda kommenteerida, kas see nii on ja kuidas sellest edukamalt mööda saada.

Praegu igatahes minu tulemused mozilla ja chrome’iga olid omajagu erinevad, mis võiks justkui viidata, et see asi niimoodi on. Erinevus oli siis nii tulemuste järjekorras kui ka lehtedes, mis tulemuseks anti. Sealhulgas erines ka näiteks juba top 3. Miku võtmesõna kasutades erinevust ei täheldanud.

Alternatiivne variant on seda teha läbi SEMRushi:

https://www.semrush.com/

Kuigi sealne otsingumaht oli google keyword planneri omast millegipärast omajagu väiksem, nii et ei tea, kui usaldusväärsena seda võtta saab.

Samas annab see sulle jällegi potentsiaalseid alternatiivseid otsingusõnu, mida edasi uurida, nii et keyword research mõttes ehk tasub sealt läbi käia küll. Samuti näitab seal ära, kuidas CPC hinnad riigiti jagunevad ehk mis riigi liiklust peaksid sihtima, kui tahad kõige kallimate reklaamide pealt teenida ning mingil määral saab ka trendi vaadata.

Millele konkurentsianalüüsi käigus tähelepanu pöörata:

Enne konkreetsemate sammudeni minemist tasub ära mainida, et kui su konkurendid on e-kommertsi lehed, nagu näiteks amazon või eBay, siis ei ole üldiselt mõtet üritada. Google annab neile tugeva eelise, nii et konkureerida on üsna raske.

Sinu ülesanne on leida võimalikult kõrge trafficuga keyword, kus konkurents oleks võimalikult madal.

1) Kas top 10 tulemused sisaldavad oma urlis, pealkirjas (Title) ja kirjelduses (Description) seda otsingusõna?

Näiteks, kui sa otsid “arvutite parandus Tallinnas”, kas nende top 10 linkide pealkirjad sisaldavad sellist keywordi? Kui ei, siis tähendab, et sul on natukene lihtsam ennast sinna üles saada.

keyword research pealkirjadTasub vaadata nii seda kirjeldust, mis paistab googles pealkirja all, kui ka vaadata konkurendi kodulehele, kas on näiteks päises (header) vastavad otsingusõnad kirjas kuskil. Kui on, siis tasub vaadata ka seda, kas see on tekst või pilt. Sageli pannakse headerid pildina, mis tähendab, et otsingumootorite osas neist suurt abi ei ole ja sul on lihtsam rankida.

Minu keywordi puhul on kasutanud täpselt sellist sõnastust üks konkurent 3. kohalt, kolm on kasutanud peaaegu sama sõnastust ja neist ühe puhul on üks sõna sünonüümiga asendatud (mis peaks vist ka otsimootorites abiks olema talle, aga mitte päris nii palju?).

Ülejäänud konkurentide puhul seda pealkirjas pole. Ainult ühe tulemuse puhul oli see ka kirjelduses ning saidi enda lehel kusagil lisaks seda ei paistnud.

Suur osa saitidest ei olnud ka päris sellele teemale spetsialiseerunud, vaid olid pigem üleüldised infolehed. See tähendab, et suurem osa nende linkide google “mahlast” tuleb ilmselt autoriteetse domeeni mõjust.

2) Kui palju on sissetulevaid linke? Mida rohkem kvaliteetseid linke saidile viitab, seda raskem on sul sellest saidist mööda saada. Siinkohal on siiski oluline see, et nende lingid oleksid kvaliteetsed. Kvaliteeti määrab (muuhulgas) näiteks:

  • Kas link on teemakohane ehk relevance? Kui toiduvalmistamise lehel olevale retseptile viitab arvutitest jutustav sait, siis ilmselt see eriti palju mõju ei oma.
  • Kas link tuleb kvaliteetselt lehelt? Ehk mida kõrgem pagerank, page ja domain authority jne, seda kvaliteetsem link tavaliselt on.
  • Ühtlasi kipub nii olema, et esimene link mingilt domeenilt mõjutab rohkem, kui järgnevad lingid. Seega, kui saidile viitab 10 linki ühelt lehelt, siis selle mõju on tublisti väiksem, kui 10 linki kümnelt erinevalt samaväärselt lehelt.

Selle analüüsimiseks tee need top 10 lingid lahti ja kopeeri ükshaaval aadressid näiteks sellisele lehele, nagu opensiteexplorer:

https://www.opensiteexplorer.org/

Sealt näed tasuta kasutajana ära Domain Authority, Page Authority, Linking Root Domains (erinevate kodulehtede arv, kes sinna lingivad), Total Links.

Analüüsi jaoks ei ole Domain Authority nii oluline, kui Page Authority, kuid mida madalamad mõlemad on, seda lihtsam on sul konkureerida. Kui Page Authority jääb 20-30 vahemikku, siis see on konkureerimise mõttes väga hea.

Tundub, et Page Authority on üldjoontes ligikaudu 50% Domain Authorityst, nii et kui mõnikord avastad, et saidil on Domain Authority 100 ja Page Authority 1, siis võid arvestada, et tegelikult jääb see pigem 50 kanti.

Samuti peaksid tähelepanu pöörama pigem Linking Root Domains peale, kuid ilmselt ei maksa täiesti tähelepanuta jätta ka Total Links näitajat, sest ka seal on mingid kriteeriumid, mis selle olulisust mõjutavad. Kui Total Links on näiteks alla 200, siis tasub veel konkureerida ja see peaks olema hea töö korral ületatav.

Siinkohal tuleks ilmselt ka kasuks, kui vaataksid põgusalt üle need domeenid, mis sinu konkurentide lehtedele lingivad. Sedasi saad ehk juba mõningast aimu, kes on see sihtgrupp, kes lingib ning saad ehk ka mõned ideed, kust endale linke leida, kui projekt käima läheb ja väärt sisu looma hakkad. Seda saad teha “Linking Domains” tabi alt.

Inimesed, kes on juba linkinud teistele lehtedele, on suurema tõenäosusega valmis seda tegema ka sinu lehe puhul, kui suudad luua head ja kvaliteetset sisu, mis nende jaoks väärtuslik tundub ja nende lugejaskonnale kasulik oleks.

Minu konkurentidel on üldiselt Domain Authority üsna kõrge, Page Authority jääb ka kahjuks peamiselt 30-40 vahele. See-eest linke väga palju ei ole (kui esikoht välja arvata), seega usun, et on lootust esikolmikusse siiski jõuda. Esikohta on muidugi väga raske hõivata, sest tal on ligi 1000 väärtuslikku linki.

Leidsin ka peaaegu sadakond linki, mida võiks lähemalt uurida, kui ühel hetkel linke “ehitama” hakkan.

3) Ankrutekstide jaotuvus (anchor text distribution)

Kes ei tea, siis anchor text on see kiri, mis viitab mingile lingile. See võib olla näiteks mõnel sellisel kujul:

Kuidas konkurendi saidile viitavate linkide ankrutekstid jagunevad? Seda saad vaadata näiteks opensiteexploreri “Anchor Text” tabi alt.

https://www.opensiteexplorer.org/

Kui liiga suur osakaal sissetulevatest linkidest kasutab ankrutekstina seda sama keywordi, siis google võib seda vaadata kui ebasoovitavat “linkide ehitamist” ja sind selle eest veidi karistada. Mõned eksperdid on soovitanud umbes sellist jaotust sissetulevate linkide anchor text jaotuse kohta:

  • Ühe keywordiga domeenile sissetulevate linkide osakaal võiks olla kusagil maksimaalselt 20%.
  • Sinu põhilise keywordiga ja selle sünonüümidega linke võiks olla umbes kolmandik.
  • Niiöelda valdkonnapõhiste keywordidega võiks olla kolmanik. St, kui sa kirjutad näiteks fitnessi vallas, siis valdkonnapõhine ankrutekst võiks olla ilmselt näiteks midagi sellist “fitness tips” või “fitness guides” vmt.
  • Umbes kolmandik võiksid olla suvalised ankrutekstid ehk lihtsalt veebiaadress või “click here” või pildiga lingitud vmt.

Need protsendid on pigem sellised hinnangulised, kui täppisteadus, nii et ainult nende põhjal lõplikke järeldusi teha ei maksa. Samas, kui märkad konkurentide puhul, et nende lingid on kuidagi väga ebaloomulikult mingis suunas kaldu, siis see võib jällegi sinu kasuks rääkida.

Lisaks annab see sulle ilmselt siis ka infot, kas su konkurent tegeleb aktiivselt link buildinguga või mitte ehk jällegi märk sellest, kui raske konkureerida on.

Samuti tasub ilmselt enda saidi puhul otseselt keywordiga ankrutekstiga linkide osakaalu hoida ikkagi selle 1/3 sees.

4) Konkurentide sisu

Samuti võiksid läbi saadata oma konkurentide lehe sisu. Nii selle konkreetse lehekülje sisu, mis sinuga konkureerib kui ka põgusalt muu sisu, mis domeenil leidub.

Kas konkurent kirjutab läbivalt sel teemal või on see pigem ühekordne juhuslik postitus?

Kui sa kirjutad sporditegemisest ja su konkurent kirjutab üldiselt majandusest, kuid lisas ühe artikli sporditegemisest ka, siis on ilmselt sul lihtsam temast mööduda. Muidugi, kui tegu on mõne sellise lehega nagu theguardian.com vmt, siis ei ole ilmselt suurt vahet, raske saab sellegipoolest olema.

Lugejad vs liiklus (traffic)

Sisu vaatamine on oluline ka sellepärast, et tõenäoliselt ei ole sinu eesmärk saada mitte trafficut, vaid lugejaid. Seega, lisaks otsingumootoritele, pead looma head sisu ka inimestele.

Kui loed konkurentide sisu, siis saad paremini aimu, mida inimesed juba tahavad ehk mis on populaarne (kui on saidil kommentaare, siis võid sealt ka häid ideid leida). Lisaks võid ka vaadata, mis tüüpi postitused või lingid populaarsed on:

  • Kas need on pikad või lühikesed postitused?
  • Kas need on mingid lingikogud?
  • Kas need on mingid testid?
  • Kas need on loetelud stiilis: “5 things that…”, “5 tools you need to…” jne
  • Kas need on teoreetilised arutelud või praktilised näpunäited? (niche site puhul pakun, et viimane)
  • Kas need on mingite toodete review’d läbi katsete tegemise või tehniliste andmete ja funktsioonide kirjeldamise?
  • Mida nad promovad? Millised reklaamid kodukal on?

Samuti peaksid vaatama nende sisu pilguga, kas sa saaksid teha midagi paremini või kuidagi seda sisu täiendada. Kui saad, siis on see hea märk. Kui teed täpselt sama asja või lausa kehvemini, siis ilmselt peaksid uue niši valima.

Ideaalne variant oleks see, kui suudaksid luua midagi, mis nende top lehtede sisu mingil moel eriti hästi täiendab, nii et neil oleks kasulik isegi enda postituses sinule linkida. Lingi saamise eduvõimalusi suurendab kindlasti see, kui suudad näiteks kuidagi näidata, kuidas sa rakendasid nende poolt jagatud soovitusi ja saavutasid selle põhjal häid tulemusi.

Keywordide uuring

Ühest küljest on kasulik vaadata seda, kui hästi sinu konkurent on sinu soovitud keywordile ennast optimeerinud. Teisest küljest on hea teada, millistele keywordidele ta ennast positsioneerinud on.

Viimasest võid näiteks leida ka häid uusi keyworde, millele võiksid positsioneerida.

Selle tegemiseks on päris mitu võimalust:

  • Lähed konkurendi lehele ja avad parema klahviga “View Page Source”. Sealt otsid selliseid ridasid nagu:
    <title> – Lehe pealkiri. Vaata, mis keyworde see sisaldab. See omab kõige suuremat mõju.
    <meta name=”Description” – Üldiselt otsingumootorite suhtes erilist mõju ei avalda, kuid sisaldab tavaliselt keyworde. See tuleks kirjutada peamiselt inimeste jaoks.
    <meta name=”Keywords” – Konkreetselt keywordid, millele püütakse ennast rankida.
  • Kontrolli, kui tihedalt mingit keywordi esineb (keyword density). Selle tegemiseks on terve rida tasuta tööriistu, mis kõik annavad mingil määral erinevaid tulemusi (ilmselt erinevad valemid vmt), aga on siiski üsna sarnaste suurusjärkudega:
    – https://www.ranks.nl/tools/spider.html – minu lemmik, sest võimaldab lisaks valida ka enda keywordi, millele eriti tähelepanu pöörata. Lisaks on seal ka terve rida muid andmeid, millele hetkel ei hakka erilist tähelepanu pöörama.
    – https://www.webconfs.com/keyword-density-checker.php – joonistab keyword cloudi lisaks arvulistele andmetele. Saad hea kiire ülevaate, mis on oluline ja mis mitte.
    – https://www.alexa.com – näitab sulle saidi trafficu ranki aja jooksul, top 5 keywordi ja kui palju nende alt liiklust protsentuaalselt tuleb ning related site nimekirja, kust võid jällegi leida potentsiaalseid saite linkide ehitamise jaoks.
    – https://www.semrush.com – paned keywordi asemel konkurendi URLi ja saad top 10 keywordi ja kui palju liiklust nende alt tuleb.
    – https://tools.seobook.com/general/keyword-density/ – saad sisestada lingi või kopeerida teksti, määrata ära minimaalse keywordi pikkuse ja mitu korda seda esinema peaks, et süsteem arvestaks.
    – Google Keyword Planner – kui paned keywordi asemel URLi, siis saad terve rea keyworde, mis selle aadressiga seostuvad.

5) Konkurentide PageRank või mozRank

mozrank otsisõna optimeerimiselSellele on viimasel ajal hakatud vähem tähelepanu pöörama, aga üldjoontes kehtib ikkagi põhimõte, et mida väiksem see on, seda kergem on konkureerida.

Kui tahad, siis võid kõik oma konkureerivad lingid siia lisada ja saad nende PRid kätte:

https://www.seoranksmart.com/tools/pr.php

Või kasuta oma brauseril SEOquake pluginat, mis näitab sulle neid numbreid juba google otsingus.

PS! See peidab reklaamid ära, nii et hiljem pane siis disable, kui reklaame uurid.

Alternatiivina võid vaadata ka mozRanki, mis uueneb PageRankist tihedamini ja on selles mõttes pisut täpsem näitaja.

See on vahemikus 0-9,99 ja mida kõrgem see on, seda tugevam konkurent. Seda võid kontrollida näiteks siin:

https://moonsy.com/mozrank/

4. Piinlikkuse test

Oletame, et sul õnnestub ehitada väga hea ja populaarne sait. Sa hakkad selle pealt nii palju teenima, et tuled töölt ära ja see ongi sinu täiskohaga töö eest.

Kas sa julgeksid oma sõpradele, perele ja teistele rääkida, mida sa teed või oleks sul piinlik?

See ei pruugi küll kõigi inimeste ja kõigi projektide puhul eriti oluline olla, kuid isiklikult eelistan teha midagi sellist, millest võiksin ka ilma piinlikkustundeta sõpradega rääkida.

5. Kas valdkonnas saab ka raha teenida?

Lisaks suurele hulgale trafficule on oluline ka see, et inimesed selles valdkonnas raha kulutaksid. Kui seda ei tehta, siis võid googles 1. olla ja 150000 külastust nädalas saada, aga raha ikkagi ei teeni.

Mõned võimalused, kuidas selgeks teha, kas valdkonnas raha on:

  • Google Keyword Planneri CPC näitajad – kui CPC hind on kõrge, siis see on hea märk, et valdkonnas võib raha olla ja inimesed ostavad tooteid/teenuseid. Kui Advertiser Competition on High, siis see on ka hea näitaja, et valdkonnas võib olla rohkem tooteid ja teenuseid, mida saaksid näiteks affiliatena promoda. Samas võivad need ka aeg-ajalt näidata üsna aiateibaid, nii et ainult sellele loota ei maksa.
  • Kasuta google otsingut – pane otsingusse oma keyword ja vaata, milliseid reklaame näed. Kui kasutad mingit adblocki vmt, siis võta see selleks ajaks muidugi maha. Siinkohal kasuta ka teisi otsingusõnu, mis sinu omaga sarnanevad. Need reklaamijad võivad näiteks maksta sinu lehel reklaamimise eest (ka otse, mitte läbi AdSense’i) või saad teha nendega mingil muul moel koostööd. Kui AdSense reklaame pole, siis ei tähenda tingimata, et halb nišš oleks, mõnes valdkonnas ei reklaamita AdSenses.
  • Konkurentide lehed – mis reklaame seal näed ning milliseid tooteid või teenuseid nemad promovad. Vaata vajadusel ka teisi tulemusi, mitte lihtsalt top 10. Kui on konkreetsed partnerlused vmt näha, mitte lihtsalt automaatselt genereeritud reklaamid (a la AdSense), siis see on parem näitaja. Järelikult on sul lootust selles valdkonnas mõni stabiilsem sissetulek saavutada, kui lihtsalt pidevalt kõikuva AdSense vmt saidi kaudu tuleva juhusliku reklaamide hulgaga.Kasuta otsingus ilma jutumärkideta: “blogs: sinu_otsingusõna”, et leida erinevaid valdkonnas tegutsevaid blogisid ning vaata, mis reklaamid nende kodukatel on.
  • Amazon.com – kas sinu valdkonnas on tooteid, mida ostetakse? Kas on selliseid tooteid, millel on head review’d ja mida ostetakse korralikult?
  • Clickbank.com marketplace – vaata, kas müüakse sinu valdkonnas mingeid edukaid ja hästimüüvaid tooteid. Mida kõrgem gravity on, seda parem. Üldjoontes oleks juba tõotav, kui leiad sellest valdkonnast paar üle 20 gravityga toodet. Kui gravity on üle 100, siis see näitab, et selle toote müüjaid on päris palju, mis tähendab, et see müüb hästi. Kas saaksid neid tooteid enda lehel müüa?
    Vaata ka clickbankiga seotud soovitust gngstmt ja manitsust mankiboy poolt:
    https://rahafoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=142&p=35505#p35505
  • Olenevalt valdkonnast, võid vaadata ka magazines.com, kas ja milliseid ajakirju sinule huvipakkuvas valdkonnas avaldatakse.
  • Otsi googlest “money” keywordidega. Ehk siis keywordidega, mida kasutatakse sageli müügi- või affiliate lehtedel:
    “sinu_otsingusõna” “for sale”
    “sinu_otsingusõna”  “on sale”
    “sinu_otsingusõna” “price”
    “sinu_otsingusõna” “testimonial”
    “sinu_otsingusõna” “customer review”
    “sinu_otsingusõna” “affiliate”
    “sinu_otsingusõna” “products”
    “sinu_otsingusõna” “services”
    “sinu_otsingusõna” “now available”
    “sinu_otsingusõna” “launch”

Isiklikult leidsin päris mitmeid reklaame, mitmeid affiliate võimalusi ja suure hulga tooteid, mida saaksin raha teenimiseks kasutada. Nimekirjas on hetkel peaaegu 150 linki ja neist mitmed on toodete kataloogid vmt, nii et tooteid on kõvasti rohkem.

Mingi aeg tuleb nüüd teha veel omajagu sorteerimist, sest päris paljud neist tunduvad olevat sellised, mida ka suure raha eest oma saidil ei oleks nõus promoma. Ühesõnaga, pean veel sealt välja sorteerima, mis omab rohkem potentsiaali ja tegema mõned valikud.

Esialgu vähemalt tundub, et üks valikutest peaks olema amazoni affiliate programm, sest suur osa toodetest on seal müügil, aga lõplikku otsust pole veel teinud.

6. 50-postituse harjutus

Selleks, et näha, kui hästi see nišš sulle sobib, võiksid teha sellise harjutuse, et paned kirja vähemalt 50 ideed, millest võiks kirjutada blogipostituse.

Ideede saamiseks võid näiteks teha järgmist:

  1. Pane kirja kõik ideed, mis pähe tulevad.
  2. Kasuta oma keywordi, et leida seotud keyworde ja kogu sealt ideid.
  3. Vaata, mida teised saidid selles nišis räägivad. Päris “mina ka” postitusi ilmselt teha pole mõtet, aga kui õnnestub paremini teha või kuidagi seda täiendada, siis on väga hea.
  4. Otsi amazon.com’ist sinu nišiga seotud raamatuid ja vaata nende sisukorda, et näha, mis teemad võiksid olulised olla.
  5. Vaata, mis probleemidest või teemadest inimesed foorumites või sotsiaalmeedias räägivad. Näiteks läbi:
    – boardtracker.com (oktoobri lõpus 2013 veel leht maas)
    boardreader.com

Selle sammu tegemine on mul alles algjärgus, aga kindlasti teen selle läbi, sest juba ainuüksi nende teemade väljamõtlemine tuleb kindlasti hiljem sisu loomise käigus tugevalt abiks.

7. Kas su külastajatel on põhjust tagasi tulla?

Näiteks kui su sait õpetab inimesi näiteks juhilube tegema, siis nad tulevad ühe korra, kasutavad su toodet, teevad load ära ning sisuliselt rohkem põhjust sinu lehe külastamiseks enam pole.

See tähendab, et iga uue müügi jaoks peavad su lehele tulema uued inimesed ja kogu kliendi saamise protsess algab nullist peale.

Samas, kui su lehel on näiteks õpetused, kuidas õppida kitarri mängima, siis seda saab alati paremini teha ja alati saab uusi näpunäiteid jmt jagada. Ühesõnaga, sa saad oma külastajatega luua nö suhte ja võimalik, et neist saavad sinu pikaajalised kliendid ja toetajad.

Minu valitud nišš nõuab pigem seda teist varianti ja seda plaanisingi teha. See nõuab tublisti rohkem vaeva, aga pikas perspektiivis võiks olla kasulikum ja luua lugejatele tunduvalt rohkem väärtust.

Muidugi võib väga hästi töötada ka see esimene variant, kus peale ühekordset ostu enam kliendil sinu juurde asja pole. See on ilmselt isegi omajagu passiivsem lahendus. Kuigi mõnevõrra ilmselt igavam ja iga niši puhul ei sobi.

8. Mis valdkonna probleemid on?

Sellega oled ilmselt juba omajagu kursis, kui kogu eelneva töö läbi oled teinud. Samas, kui head pilti veel pole, siis võiksid lisaks uurida.

Näiteks yahoo answers või foorumite abil. Samuti võiksid inimestega rääkida, keda sinu nišš puudutab ja kelle jaoks sa seda teed.

9. Kas probleemidele on lahendused olemas?

Uuri, kas neile probleemidele on lahendused olemas. Kui on, siis saad äkki affiliate kaudu raha teenida ja neid tutvustada.

Kui ei ole, siis võiksid seda pakkuda. Samas võiks kasuks tulla ka see, kui eelnevalt teed nö turu-uuringut ehk näiteks küsid oma potentsiaalsetelt lugejatelt, kas sellisest asjast oldaks huvitatud või teed meililisti opt-in vormiga landing page’i, mis seda kirjeldab ja ütleb, et “coming soon” vmt.

Kui inimesed sellega liituvad, siis see võiks olla hea märk, et huvi on olemas ja võid tööle hakata.

2 replies on “Niche site: võtmesõna otsimine (keyword research)”

Ootan huviga lisa 😉
Jäi silma, et mainisid ära “Reverse Engineering”‘u põhimõtte- uurida, kust saavad sinu konkurendid linke ja külastajaid. Kui nemad saavad, miks ei peaks sina saama? See on tegelikult väga hea ja suhteliselt lollikindel tee saada vähemalt mingi osa oma saidi liiklusest.

Päris üle ei lugenud, aga tegin selle 50 postituse idee testi ära. Tuli päris korralik kogus mõtteid ja olen üsna kindel, et peaaegu sama palju mõtteid jäi veel kirja panemata ka.

Jaga oma mõtteid

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.